کد خبر: ۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
در بیانیه بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید آمده است: معلم به عنوان اساسی ترین و محوری ترین عنصر موثر در تربیت و پرورش نسل آینده باید به جایگاه و منزلت حقیقی خود ارتقاء یافته و دغدغه معیشت از او رفع گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس بیانیه ای صادر کرد. در ادامه متن کامل این بیانیه آمده است.

باسمه تعالی
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت بازگشایی مدارس
اول مهر همواره در کشور ما تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی است . جویندگی در راه انسانیت و یافتن مسیر قد کشیدن روح و جان با گام نهادن در عرصه های شور و ایثار است که در برهه ای از زمان در سنگرهای جهاد و شهادت و در برهه ای دیگرد در فضای معطر مدرسه و پشت نیمکت های فهمیدن و علم آموزی نمایان میگردد.
در طلیعه ی بازگشایی مدارس و همزمان با روز نیایش، یاد حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه 4900 شهید فرهنگی و 36000 شهید دانش آموز را گرامی داشته و به روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم الشان و بزرگ معلم انقلاب اسلامی ، سلام و درود بی پایان می فرستیم.
آموزش و پرورش امروز مسئولیت خطیر و تاریخی را در تربیت نسل آینده بر اساس تعالیم اسلام برای خلق تمدن اسلامی به عهده دارد. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که " در بلندمدت، هيچ چيز به اندازه‏ ى تعليم و تربيت اهميت ندارد"،این دستگاه عظیم باید برنامه کامل و جامعی را برای این مهم که همان تعلیم و تربیت میلیون ها جوان و نوجوان این مرز بوم است، بر اساس سند تحول بنیادین در دستور کار خود قرار داده و نهایت دلسوزی و دقت را در پرورش فرزندان ملت بر اساس مبانی غنی اسلام ناب، به کار گیرد.
معلم به عنوان اساسی ترین و محوری ترین عنصر موثر در تربیت و پرورش نسل آینده باید به جایگاه و منزلت حقیقی خود ارتقاء یافته و دغدغه معیشت از او رفع گردد تا با انجام درست و کامل تکلیف معلمی، همگان با افتخار او را تکریم نموده و همواره عزیز بشمارند.
خط امروز و هدف اساسی دشمن خط نفوذ به باور ها، تغییر رفتار و در نهایت تغییر هویت ایرانی – اسلامی است که از همه شیوه ها به ویژه شیوه فکری و فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بدون شک یکی از مهم ترین درگاه های این نفوذ، آموزش و پروش است که با اندک توجهی سایه های شوم این نفوذ را در حمایت یکی از دولت مردان مستکبر از برخی تشکل های حزبی و سیاسی معلمین و ورود برخی سازمانهای بین المللی به مراکز تعلیم و تربیت و ..می توان دید.
ما فرهنگیان بسیجی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به تمام آموزندگان و پرورندگان سنگر تعلیم و تربیت و نیز دانش آموزان میهن اسلامی از مسئولین آموزش و پرورش می خواهیم نهایت هوشیاری خود را به کار ببندند و تلاش خود را برای قطع طمع دشمن برای نفوذ فکری – فرهنگی بکار گیرند و با اهتمام جدی و عملی سعی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: