کد خبر: ۶۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
فانی در جمع معلمان دبستان باقر العلوم:
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که براساس نظر سنجی های انجام شده، معلمان رتبه اول گروه های مرجع جامعه را در اختیار دارند، گفت: فرهنگیان، قشر فرهیخته و معتمد جامعه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری مهر، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی پس از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که توسط دکتر روحانی رئیس جمهور در دبستان باقرالعلوم منطقه ۱۴ تهران صورت گرفته، درجمع معلمان این مدرسه، با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی ، روز عرفه و عید قربان به معلمان مدرسه، اظهارکرد: تلاش آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید درحوزه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و البته در این مسیر نقایصی هم وجود دارد که معقتدم با وجود شما معلمین توانمند و حمایت های دولت این مشکلات نیز برطرف خواهد شد .

وی ادامه داد: فرهنگیان، فرهیختگان جامعه هستند که با درک شرایط کشور، محدودیت های آموزش و پرورش را تحمل می کنند و دولت نیز مصمم است در این مسیر نظام تعلیم و تربیت را یاری بیشتری کند

عضوکابیته تدبیر وامید با بیان این که بودجه آموزش و پرورش در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان است ، خاطر نشان کرد: درمدت ۲ سال فعالیت این دولت، بودجه آموزش و پرورش یک و نیم برابر و سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت ۱/۲ درصد رشد داشته است و این نشان می دهد دولت علیرغم همه مشکلات به آموزش و پرورش توجه ویژه دارد.  

فانی با بیان این که آموزش و پرورش سالانه قریب به ۱۳۰ میلیون جلد کتاب درسی برای بیش از سیزده میلیون دویست هزار دانش آموز سراسر چاپ می کند، اظهار کرد: در گذشته کتاب ها پس از چاپ به مدارس فرستاده می شد ولی در سال های اخیر کتاب ها پس از چاپ اولیه، با حمایت گروه های درسی استان ها و معلمان اعتبار سنجی می شود و پس از رفع نقایص، به صورت کلی چاپ و توزیع می شود .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمین در سراسر کشور می توانند نظرات اصلاحی خود در زمینه مباحث درسی به گروه های درسی استان ها ارسال کنند تا در شورای برنامه ریزی درسی و تالیف کتب درسی و با رعایت مقررات مطرح و بررسی شود .

عضو کابینه تدبیر وامید افزود: آموزش و پرورش نمی تواند نسبت به تحولات دنیا ، در مهارت های زندگی ، امور پرورشی و فناوری های نوین آموزشی بی تفاوت باشد بلکه باید برنامه های درسی خود را با رعایت مصالح و فلسفه آموزش و پرورش با این امور تطبیق دهد .

فانی با بیان این که معلمان نیز باید به روش های نوینی درسی وفناوری های جدید آموزشی مجهز شوند، خاطر نشان کرد: تلاس می کنیم به تدریج  مشکلات آموزش و پرورش را باحمایت دولت حل کنیم.     

برچسب ها: فانی ، فرهنگیان
نام:
ایمیل:
* نظر: