کد خبر: ۶۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تمام دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا در سال تحصلیی جدید با استفاده از تبلت آموزش می‌بینند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پانا، مجید قدمی اظهار داشت: دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های بینایی به تناسب میزان بینایی‌شان می‌توانند از خط فونت تنظیم شده برای آموزش خود از طریق خط بریل استفاده کنند و دیگر نیازی نیست کتاب‌هایی با خط درشت برای آنها تهیه شود.

 وی افزود: توزیع تبلت در بین این دانش‌آموزان ویژه که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند آغاز شده و تلاش بر این است تا همه دانش‌آموزان از این امکانات استفاده کنند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش به موفقیت دانش‌آموزان استثنایی کشور در آزمون‌های سراسری سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بیش از یک هزار و 300 دانش‌آموز مدارس ویژه و استثنایی با قبولی در آزمون‌های سراسری در مقطع کاردانی و کارشناسی در حال حاضر در رده‌های بالاتر تحصیل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نضهت سواد‌آموزی قصد داریم، افراد بازمانده از تحصیل را که دارای معلولیت هستند به چرخه باسوادی بازگردانیم، عنوان کرد: در همه ادارت‌کل آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها قرار شده، لیست این دانش‌آموزان احصا شود تا آنها در چرخه آموزشی و پرورشی قرار گیرند.
 
قدمی ادامه داد: اگر این دانش‌‌آموزان استثنایی در سن ورود به مدرسه هستند، با همکاری نواحی و مناطق آموزش و پرورش نسبت به جذب آنها نیز اقدام شده است.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استنثایی کشور در سال تحصیلی جدید در حمایت از دانش‌‌آموزان در حوزه‌های آموزشی، توانبخشی و رفاهی اشاره کرد و گفت: ما دوست نداریم که دانش‌آموزان مقاطع مختلف را به رغم داشتن برخی از نارسایی‌ها از تحصیل در مدارس عادی بازداشته و یا نسبت به جداسازی آنها اقدام کنیم، بلکه سعی‌مان بر این است که آنها در مدارس عادی ادامه تحصیل داده و امکان برقراری شرایط مساعد برای ادامه تحصیل‌شان فراهم آید.
 
برچسب ها: دانش آموز ، نابینا ، تبلت
نام:
ایمیل:
* نظر: