کد خبر: ۶۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
مسیب‌زاده عنوان کرد:
مدیر کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف تعلیم‏‏‎و‎تربیت اسلامی حیات طیبه است گفت: با اجرای طرح «مدرسه، منزل و مسجد» بدنبال تربیت دینی و اسلامی دانش‎آوزان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به طرح‌هایی که در رابطه با تعلیم و تربیت اسلامی دانش‎آموزان و آموزش‎های خانواده در آموزش و پرورش انجام می‎شود، گفت: در این وزارتخانه برای اینکه دانش‎آموزان، آموزش‎های اسلامی را فرا گیرند و در کنار آن مهارت‎های تربیتی و اخلاقی لازم را به اولیای آنها انتقال دهیم، فعالیت‎های انجمن اولیا و مربیان را در این زمینه پیش‎بینی کرده‎ایم.

3 ضلع اصلی تربیت دینی دانش‎آموزان

وی با اشاره  به اینکه سه ضلع مدرسه، مسجد و خانواده ارکان اصلی تربیت دینی دانش‎آموزان هستند گفت: هرکدام از این سه ضلع در جایگاه خود اهمیت بسیاری در رابطه با تربیت دارند و  اگر ضعفی  در هر کدام ازاین بخش‎ها باشد، نقصی در آموزش و تربیت دانش‎آموز ایجاد خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: این اداره کل در بخش نماز طرح «مدرسه، منزل و مسجد» را بطور ویژه اجرای می‎کند و اولیا می‎توانند با حضور در مسجد به همراه دانش‎آموزان خود در حوزه تربیت دینی و اسلامی فرزندانشان موفق و موثر باشند.

عناوین مهم دوره‎های تربیتی در مدارس

مسیب‌زاده افزود: کلاس‎های انجمن‎های اولیا و مربیان در مدارس نیز بطور ثابت برگزار می‎شود که تاکید ما در این کلاس‎ها بر مسائل قرآن، عترت و نماز است. این سه عنصر بعنوان عناوین مهم دوره‎های تربیتی در مدارس آموزش داده می‎شود.

هدف تعلیم و تربیت اسلامی در سند تحول، حیات طیبه است

وی در خاتمه گفت: هدف تعلیم و تربیت اسلامی در سند تحول، حیات طیبه است و ماموریت نظام آموزش وپرورش در خروجی تعلیم و پرورش، هم تربیت یافتگانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: