کد خبر: ۶۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
گفتگو با رزمندگان دیروز، مجاهدان فرهنگی امروز/
سید حسن عقیلی از رزمندگان جبهه حق علیه باطل در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس گفت: شاخص عملکردی دشمن در ناتوی فرهنگی این است که یک شکاف میان نظام و مردم با ابزار جنگ نرم بوجود بیاورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سید حسن عقیلی از فرهنگیان بسیجی شهرستان جهرم می باشد که در ادامه سلسله گفتگوهای "رزمندگان دیروز، مجاهدان فرهنگی امروز" با وی به گفت و گو نشسته ایم.

وی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس مهمترین دغدغه فکری من حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بود بنابراین با هدف پیروی از ولایت و دفاع از کشور در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتم.

عقیلی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی و اخلاص از ویژگی های بارز رزمندگان دوران دفاع مقدس بود در ادامه مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ ارزشهای دفاع مقدس را از مصادیق عرصه های دفاعی در جامعه کنونی دانست.

وی ایثار و فداکاری را از مصادیق رفتاری دفاع مقدس و مناسب برای الگوسازی جوانان امروز عنوان کرد.

این فرهنگی بسیجی در ادامه با بیان تفاوت های میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و زمان کنونی گفت: اخلاص و فداکاری و پایبند بودن به ارزشهای انقلاب در دهه اول انقلاب زیاد بود ولی متاسفانه در زمان کنونی تجملات و بی بندباری زیاد شده است.

عقیلی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: امروزه تهدیدات دشمنان بیشتر متوجه فرهنگ جامعه است و در وصول به اهداف خود از وسایل ارتباط جمعی از جمله اینترنت و ماهواره بهره می برند.

وی افزود: جوانان در مقابله با این تهدیدات به مراتب نقش مهمتری دارند چرا که بیشتر تهدیدات دشمن متوجه جوانان است.

وی در تکمیل صحبت های خود بیان داشت: پایداری نظام مبتنی بر روحیه و اعتقادات جوانان است با افزایش بصیرت و بینش و آگاهی جوانان و با تکیه بر فرهنگ اسلامی، هوشیاری در برابر عوامل فریب دهنده می توان به مقابله با این تهدیدات پرداخت.

این رزمنده جبهه حق علیه باطل تصریح کرد: شاخص عملکردی دشمن در ناتوی فرهنگی این است که یک شکاف میان نظام و مردم با ابزار جنگ نرم بوجود بیاورد و تا حدودی دشمنان در نفوذ در عرصه های فرهنگی موفق بودند و علت آن را می توان کم شدن بعد اعتقادی و کم کاری در عرصه های فرهنگی نام برد. و  این می طلبد که مسئولین و نخبگان در این زمینه برنامه ریزی کنند. همچنین می توان با بالا بردن رشد معنوی جوانان به مقابله با این مشکل پرداخت.

وی در پایان متذکر شد: ما می توانیم با بالا بردن بعد اعتقادی و باورهای دینی بخصوص در جوانان و پر رنگ تر شدن نقش صدا و سیما در جهت گیری بعد فرهنگی جامعه و توجه بیشتر به ارزشهای انقلاب اسلامی به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازیم.

/انتهای پیام/224224

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: