کد خبر: ۶۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یکی از درس‌هایی که ما از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) باید فرا بگیریم و مدنظرمان باشد روش برخورد امام با مخاطبین از آغاز حرکت تا لحظه شهادت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایکنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، اول آبان در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت تاسوعا و عاشورا و ایام حزن اباعبدالله الحسین(ع) و تقدیر از برپایی جلسات و محافلی در این رابطه با حضور جوانان گفت: یکی از درس‌هایی که ما از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) باید فرا بگیریم و مدنظرمان باشد روش برخورد امام با مخاطبین از آغاز حرکت تا لحظه شهادت است.
وی با بیان اینکه امام یک حرکت ریشه‌دار و عمیق و معنادار را آغاز کرد، افزود: حرکتی که بزرگتر از آن و عظیم‌تر از آن در تاریخ اتفاق نیفتاد و رخ نداد و این حرکت احتیاج به تبیین و توضیح دارد.
آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: امام به هر مناسبتی سخن گفتند و مطلب بیان داشتند و پرده‌های ابهام را از بین بردند. دشمن تلاش داشت که پرده‌های ابهام کشیده شود و چهره ملکوتی و زیبای امام حسین(ع) در ابهام بماند. قیام آسمانی او از آن شکل قداست و پاکی که داشته است خارج شود و به شکل دگری به جامعه معرفی شود و لذا امام مسائل را تبیین کرد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام همچنین رسالت هدایت افراد را دارد، گفت: می‌خواهند افراد قانع شوند و روی مسئله قبل از تعبد واقعا مطلبی را بپذیرند و از گرداب جهالت بیرون بیایند و از گناه خارج شوند و از مقابله با ولی خدا صرف نظر کنند لذا امام با همه سخن گفتند حتی با عمربن سعد.

شرایط حاکم بر منطقه ضرورت بازشناخت عاشورا را بیشتر می‌کند
وی در ادامه با تصریح اینکه  شرایط حاکم بر جهان و منطقه که مبتنی بر سیاست زر و زور و تزویر است ضرورت بازشناخت قیام حسین‌بن علی(ع) را برای ما بیشتر می‌سازد، افزود: امروز می‌بینیم که با سیاست زر و زور و تزویر حقایق را وارونه نشان می‌دهند و چهره‌های زشت و کریه را زیبا معرفی می‌کنند و انسان‌های مومن و خادم را خائن و خائنین را خادم نشان می‌دهند.
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: در این شرایط بازپرداخت قیام حسین‌بن علی(ع) و نشان دادن فرازهای این قیام توسط نخبگان جامعه و تطبیق آن با زمان و تاکتیک‌ها، با تغییر روش‌ها و دگرگون شدن چهره‌ها، ضرورتی انکارپذیر است.

تبیین ویژگی‌های دو جریان مقابل هم در کشور
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در داخل کشور هم از آغاز انقلاب تا امروز همواره دو جریان مقابل هم بوده‌اند، گفت: این دو جریان در تقابل تا به امروز که به فضل پروردگار یک جریان با اکثریت جامعه همراه است و یک جریان با اقلیت اما فعال و پرکار روبه‌رو است.
وی با اشاره به اینکه جریان اول ویژگی‌ها و تابلوهایی دارد، پشوانه مردمی، همسویی با رهبری، غیرت عاشورایی، مجاهدت در راه ارزش‌های الهی، ایثار و از خودگذشتگی، حمایت از مستضعفین و مقابله با نظام استکباری و نظام سلطه که بحمد الهی عمده مردم ما تابع این جریان هستند را از جمله این ویژگی‌های دانست.
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: اما در مقابل جریان دیگری از آغاز تا امروز وجود داشته که انفعال‌پذیری در برابر فرهنگ غرب، تسامح و تساهل، پذیرش کدخدایی شیطان بزرگ آمریکا بر دنیا و منطقه، تکثر قرائت در مسائل دینی، تقابل با اصول مکتب امام و رهبری به ویژه ولایت فقیه، توهم دانستن دشمنی دشمنان نظام جمهوری با ملت رشید ایران، این‌ها تابلوی این جریانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ این دو جریان از ابتدای پیروزی انقلاب در کشور بوده و هست و لذا تبیین حرکت امام حسین(ع) و تطبیق آن با شرایط زمان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، چون این دو جریان بوده و مربوط به ما هم نیست و مال همه دنیاست از روز اول زندگی آدم تا قیام حضرت مهدی(عج) و همان جریان حق و جریان باطل است.
وی با تصریح اینکه این دوجریان حسین(ع) و یزید، جریان ابوسفیان و پیامبر(ص)، جریان علی(ع) و معاویه در ایران در منطقه در جهان برقرار است، گفت: به خاطر همین رهبر معظم انقلاب اسلامی خطر نفوذ را متذکر می‌شوند آن هم از دریچه همین جریان. یعنی جریان دوم دریچه‌ای برای نفوذ دشمن و استحاله فکری است یعنی افکار و اندیشه ‌ا را دگرگون ساختن. خوب را بد دیدن و بد را خوب دیدن! مسائل مختلفی قابل طرح است و باید در زیر لوای قیام اباعبدالله الحسین(ع) حقایق و واقعیت‌هایی روشن و مشخص کرد و رهبر معظم انقلاب دنبال همین مسئله هستند.

اشاره به نکات نامه رهبر معظم انقلاب درباره برجام
آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای که به رئیس جمهور فرستادند در ارتباط با مسئله برجام نکاتی داشت، گفت: بند دوم این نامه هم دردمندانه است و نشان می‌دهد که در چه شرایط روحی رهبر معظم انقلاب این نامه را مرقوم فرمودند و هم قاطعیتی که از فرزندان علی(ع) و عاشورا و حسین‌بن علی(ع) و تربیت شدگان مکتب امام راحل انتظار است.
امام جعه شیراز ادامه داد:  در بند دوم که رئیس جمهور و همه مسئولان را به خطر بالفعل آمریکا متذکر می‌شود، دشمنی‌های چند دهه آمریکا را بازگو می‌کند و قبل از آمریکا دیگران. البته رهبر معظم انقلاب آمریکا را در بند دوم نامه مطرح می‌کنند و عباراتی سنگین درباره خطر نفوذ آمریکا در بند دوم آمده و علتش هم یک جمله است و آن اسلام ناب که مردم ایران ازش دفاع می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: می‌فرمایند تا موقعی که مردم ایران از جمهوری اسلامی به معنای صحیح دارند دفاع می‌کنند و با نیروی مقاومت و ایستادگی از این جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند آمریکا با ما دشمن است و خواهد بود . قبل از او هم دیگران بودند قبل از آمریکا داعیه‌دار استعمار در دنیا انگلیس بود. ما از امریکا حدود 70 سال است داریم ضربه می‌خوریم و از انگلیس بیش از 200 سال.

بدبختی این است که در برخی از شرایط دشمن را جای دوست می‌گیریم
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه بدبختی این است که ما در بعضی از شرایط دشمن را جای دوست می‌گذاریم ما نمی‌خواهیم در گذشته بمانیم ولی نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم، گفت: مگر می‌توانیم 200 سال دشمنی انگلیس را فراموش کنیم! بعد در ایام تاسوعا و عاشورا ایام عزای مردم و شیعیان نخست وزیر اسبق انگلیس به شیراز می‌آید و تفریح می‌کند! آیا این واقعا تفریح و گردشگری است! یعنی در ایام دیگری وقت نیست! در ایام تاسوعا و عاشورا، ایام عزای مردم ایران و تشیع!
وی اضافه کرد: این‌ها مسائلی است که ما بعضی وقت‌ها با ساده‌اندیشی از کنارش می‌گذریم و به قول رهبر معظم انقلاب سهل‌اندیشانه از کنار این قضایا می‌گذریم، در حالی که نفوذ از همین دریچه‌هاست. این است که رهبر معظم انقلاب مسئولان را به خطر نفوذ آمریکا در حال اجرای برجام متذکر شدند. فرمودند زحماتی کشیده شده و خون دل‌هایی خورده شده و از همه آن‌ها تشکر داشتند اما نقطه ضعف‌ها و ابهام‌ها موجود است.
آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند 9 بندی که مجلس شورای اسلامی و 10 بندی که شورای امنیت ملی و 9 الزامی که خودشان مطرح فرمودند در اجرا باید همه این‌ها رعایت شود. اگر اینها رعایت شد برجام به قوت خودش باقی است و هرکدام مورد توجه قرار نگرفت خطراتی برای کشور به‌وجود می‌آید و طبیعتاً برجام از وضعیتی که دارد خارج می‌شود و دیگر ما نمی‌توانیم به برجام به عنوان یک توافق ملی نگاه کنیم اگر آنچه رهبر معظم انقلاب در این رابطه مطرح فرموند و دستور فرمودند ملاحظات مجلس و شورای امنیت ملی و 9 مطلبی که خودشان اشاره فرمودند مورد نظر و توجه باشد.

بیان دیدگاه‌های سه امام درباره قمر بنی‌هاشم(ع)
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان دیدگاه‌های سه امام بزرگوار درباره قمر بنی هاشم(ع) پرداخت و گفت: اولین دیدگاه، امام زین‌العابدین(ع) می‌فرمایند خدا رحمت بی پایانش را شامل عباس(ع) کند. ایثار کرد، آزمایش شد آزمایشی سخت و جانش را در راه برادرش فدا کرد تا دست‌های او قطع شد و خدا به جای دست‌های او دو بال در بهشت مثل جعفربن ابیطالب به او عنایت کرد و بعد ادامه می‌دهد خدا مقامی به اباالفضل(ع) روز قیامت می‌دهد و داده است که تمام شهدای عالم بر این مقام غبطه می‌خورند.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: عموی ما عباس دارای بصیرتی عمیق بود و بینشی بلند، ایمانی محکم؛ جهاد کرد همراه حسین‌بن علی(ع) و آزموده شد در این راه آزمایشی سخت و خوب امتحان داد و امام زمان(ع) نیز درباره عمویش عباس(ع) توصیفی که از عمویش دارد کسی که با برادر تا آن لحظه آخر فداکاری را نشان داد و دفاع کرد. او به فکر فردای خود بود و از امروز و دیروز برای فردا استفاده کرد. او خود را فدای حسین(ع) کرد و خود را در راه حسین‌بن علی(ع) قرار داد و برای آوردن آب و رساندن آب به حسین‌بن علی(ع) کوشش کرد و دستهایش در این راه قطع شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: