کد خبر: ۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در ترویج کتابخوانی بهترین کسانی که می توانند کمک کنند مدیران مدارس هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،حمید رضا آذری در  مراسم جشن هفته کتاب در دبستان بعثت ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: در ترویج کتابخوانی بهترین کسانی که می توانند کمک کنند مدیران مدارس هستند و اگر خانواده ها هم به مجموعه مدارس کتاب هدیه کنند و فرزندان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند می تواند نقش سازنده ای در این ارتباط داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس راه سعادت جامعه را درون مدارس عنوان کرد و گفت: یادگیری کارهای روزانه برای حفظ جسم و جان باید همراه با درون و روان ما انسانها همراه شود.

آذری با تاکید بر اینکه دانش آموزان افزون بر حفظ جسم و جان باید در سیراب کردن روح و روان نیز کوشا باشند، ادامه داد: پایداری جسم و جان انسان در درس خواندن است و کتاب یکی از راه های این پایداری است.

وی خواستار ترویج کتابخوانی در میان دانش آموزان شد و افزود: اگر کتاب خواندن در فرهنگ و جریان زندگی قرار گیرد این فرهنگ در ادامه نهادینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ابراز امیدواری به برپایی چنین جشن هایی به صورت سالانه در مدارس فارس، عنوان کرد: باید کتابخانه های مدارس نیز در این راستا تقویت و پربنیه شوند.

وی با اشاره به اینکه "زنگ نمادین کتاب وجود ندارد" گفت: لازم است بخشی  از ساعت مدارس به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده می شود  و قطعا در طول سال تحصیلی مربیان و معاونین پرورشی بخشی از وقت دانش آموزان را به کتاب و شرکت در کتابخانه اختصاص می دهند.

گفتنی است، دراین مراسم که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد، 200 نفر از دانش آموزان نونهال   بعثت ناحیه یک شیراز حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: