کد خبر: ۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خبر داد:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به پذیرش ۱۰۱۰ مقاله از فرهنگیان با عنوان واکاوی فتنه ۸۸ گفت: در روز ۶ دی طی مراسمی از ۹ نفر به عنوان برگزیده ویژه تجلیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص همایش تجلیل از برگزیدگان فراخوان واکاوی فتنه 88 اظهار داشت: قیام مردمی 9 دی در مقابل فتنه آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی سال 88 اتفاق افتاد.

وی افزود: این فتنه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و ساختاری را برای آن شکل داده بودند تا به صورت کاملا طبیعی نظام اسلامی را به زعم خود سرنگون کنند. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: قیام مردم در 9 دی اجازه نداد انقلابی که با خون هزاران شهید پابرجاست، دچار آسیب شود؛ زمانی که واقعه 9 دی برای مردم صحبت می‌کنیم باید شرح داده شود که چه عواملی دست به دست هم داد تا حادثه 9 دی رخ دهد. 

رمضانیان تصریح کرد: مهمترین عاملی که موتور محرک واقعه 9 دی شد ایمان مردم بود. خداوند وعده داده است که هر مسلمانی که خدا را یاری کند، یاری خواهند شد و در واقعه 9 دی مردم به حمایت از دین خدا آمدند و خداوند نیز از آنها حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه روحیه عاشورایی عامل موثر در شکل‌گیری واقعه 9 دی بود، افزود: موقع‌شناسی مردم نیز عامل دیگری بود که سبب وقوع واقعه 9 دی شد؛ وقتی مردم ملاحظه کردند که افرادی خاص چگونه اقدام کرده و به دنبال آسیب به نظام هستند راهپیمایی عظیم 9 دی را رقم زدند. هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نیز از عوامل موثر در شکل‌گیری حادثه 9 دی بود؛ این حرکت عظیم دستاوردها و آثار زیادی نیز به همراه داشت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان عنوان کرد:‌در صدر آثار و پیامدهای واقعه 9 دی باید گفت که این موضوع باعث شد نقاب نفاق از چهره‌ها کنار زده شود و افرادی که خود را پشت نقاب مخفی کرده بودند چهره واقعی‌شان برای مردم مشخص شود. 

رمضانیان گفت: در 9 دی عمق بینش و بصیرت مردم مشخص شد و آنها تشخیص دادند که افرادی وجود دارند که منافع حزبی‌شان نسبت به حفظ انقلاب اسلامی در اولویت قرار دارد. همچنین سالها بود که از جنگ نرم برای مردم صحبت می‌شد و با شکل‌گیری حادثه 9 دی و اتفاقات آن ایام این باور در بین آنها به وجود آمد که جنگ نرم را احساس کنند و به این آگاهی دست یافتند که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود ممکن است نظام دچار آسیب شود.

* در واقعه 9 دی جهانیان فهمیدند که پایه‌های انقلاب اسلامی مستحکم است

وی اظهار داشت: واقعه 9 دی پیوندی بین مردم و ولایت ایجاد کرد و منجر به اتحاد، انسجام و یکپارچگی در جامعه شد و زمینه‌های تفرقه را از کشور زدود. 9 دی انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کرد و همگان فهمیدند که پایه‌های انقلاب به قدری قوی است که با چنین حوادثی آسیب نمی‌بیند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به دستاوردهای حادثه 9 دی در ابعاد بین‌الملل افزود: در راس دستاوردها این بود که دشمنی، دشمنان بیرونی آشکارتر شد. غربی‌ها که تا پیش از آن تصور می‌کردند انقلاب اسلامی با چنین حوادثی می‌تواند آسیب ببیند به این باور رسیدند که نظام مقتدر است. 

رمضانیان افزود: بیداری اسلامی در سطح منطقه نیز یکی دیگر از دستاوردهای 9 دی بود. حرکت شیعیان نیجریه یک حرکت عادی نیست، اینکه در روز عاشورا جمعیتی میلیونی در نقطه‌ای از آفریقا 140 کیلومتر راهپیمایی می‌کنند و دشمنان آمریکایی، انگلیسی و سعودی اقدام به کشتار آنها می‌کنند نشانگر این است که اتفاقاتی در سطح منطقه در حال رخ دادن است که برای دشمنان بیرونی قابل تحمل نیست. 

وی با اشاره به اینکه ذات فتنه غبارآلودکردن جامعه و فریب مردم است ادامه داد: در چنین شرایطی علاج کار روشنگری است فتنه سال 88 نیز چنین ماهیتی داشت و در اینده نیز ممکن است چنین مواردی جامعه را تهدید کند. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان خود را موظف به روشنگری جامعه می‌داند عنوان کرد: برای آنکه بتوانیم به روشنتر کردن ابعاد فتنه 88 کمک کنیم و از تجربه آن برای شناسایی فتنه‌های پیش‌رو بهره‌مند شویم فراخوان واکاوی فتنه 88 را طراحی و به جامعه فرهنگیان اعلام کردیم. 

رمضانیان ادامه داد: این کار سال گذشته به مناسبت 9 دی آغاز شد و فراخوان علمی مقالات در سه محور با 9 موضوع اعلام شد. محور نخست فتنه 88 با موضوعات حقیقت فتنه 88 و عمق آن، درس‌ها و عبرت‌های فتنه، اهداف و انگیزه‌های کوچک شمردن فتنه و تطهیر عوامل آن؛ محور دوم فتنه آینده با موضوعات چیستی فتنه و چگونگی شکل‌گیری آن در آینده، بسترها و روش‌های ابراز فتنه آینده، شیوه‌های پیشگیری و مقابله با فتنه آینده؛ محور سوم جایگاه آموزش و پرروش در برابر فتنه با موضوعات ظرفیت آموزش و پرورش برای مقابله با فتنه، چگونگی نقش‌آفرینی مثبت آموزش و پرورش در برابر فتنه و عوامل بازدارنده آموزش و پرورش  در ایفای نقش موثر در برابر فتنه. از جمله محورهای اعلام شده است. 

وی تصریح کرد: آثار اعلام شده در زمینه‌های طراحی شده از استانها جمع‌آوری و به مرحله کشوری راه یافت که به لحاظ سطح علمی مورد بررسی قرار گرفت. هزار و 10 اثر مورد پذیرش اولیه قرار گرفته و به سطح کشوری راه یافت که در روز 6 دی از 9 نفر به عنوان برگزیده ویژه تجلیل خواهد شد. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: آثار برتر چاپ و توزیع خواهند شد و آنها را در اختیار معاونت فرهنگی سپاه قرار داده‌ایم تا از کانال آنها در محافل علمی نیز منتشر شود.

منبع: تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: