کد خبر: ۷۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به شکرانه فراگیری سواد صورت گرفت:
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: همزمان با سراسر کشور، دانش آموختگان دوره انتقال سواد آموزی فارس، دست به کتابت قرآن زدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عیسی ملک پور، در همایش کتابت نور توسط سواد آموزان دوره انتقال  استان فارس گفت: همزمان با سراسر کشور، مرحله  نهایی طرح کتابت نور، توسط 310 نفر از منتخبین  دوره انتقال سواد آموزی سراسر فارس، برگزار شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس سواد آموزی یکی از اهدافی که همواره مورد نظر بوده، آموزش قرآن و گسترش  فرهنگ قرآنی بوده، افزود: در این طرح که همزمان با هفته سواد آموزی برگزار می گردد، سواد آموزان دوره انتقال  سراسر فارس، با کتابت کلام وحی، در سطح مدارس فارس با هم به رقابت پرداختند.

ملک پور گفت: با انتخاب آثار برتر مرحله آموزشگاه، مرحله دوم  در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق فارس انجام شد که در نهایت تعداد 310 نفر از آثار برتر برای حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در این طرح که با همکاری معاونت  سواد آموزی و مکتب القرآن فارس انجام می شود، سواد آموزان منتخب مرحله استانی از سراسر فارس، در 6 قطب  شیراز، فسا، پاسارگاد، کازرون، فیروز آباد، گراش به کتابت قرآن می پردازند.

وی افزود: بر اساس تقسیم بندی کشوری، کتابت 31 صفحه از قرآن سهم سواد آموزان فارس شد، که با پایان مرحله استانی  کتابت نور، 31 صفحه  از دست  نوشته های  سواد آموزان فارس به عنوان آثار منتخب به دفتر سازمان سواد آموزی  کشور ارسال خواهد شد.

ملک پور در ادامه افزود: در پایان  آثار منتخب از دست نوشته های سواد آموزان دوره انتقال  سراسر کشور، در قالب 5 مصحف جمع آوری و صحافی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان سواد آموزی کشور، 4 جلد از  5  جلد این مصحف شریف، پس از جمع آوری به  بارگاه  امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره) اهدا خواهد شد و یک نسخه از آن نیز به رهبر معظم انقلاب اهدا می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: