کد خبر: ۷۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
رمضانیان ضمن ابراز تاسف از حادثه شهادت آیت الله النمر بیان داشت: به نظر می‌رسد دولت سعودی با توجه به شرایط بغرنج داخلی و منطقه ای خود با این اقدام، دست به انتحار زده است.

دکتر شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ضمن ابراز تاسف از حادثه شهادت آیت الله النمر بیان داشت: به نظر می رسد دولت سعودی با توجه به شرایط داخلی و منطقه ای بغرنج خود با این اقدام، دست به انتحار زده است و این اتفاق حکایت از به بن بست رسیدن این رژیم در برخورد با اعتراضات داخلی دارد.

وی  این اقدام را هماهنگ شده با اربابان غربی حاکمان حجاز دانست و افزود: اردوگاه استکبار برای ایجاد فرصت و تنفس برای خود این انتخاب را کرده است زیرا شرایط ایجاد شده در کشورهای منطقه از جمله؛ یمن، بحرین، عراق و حتی عربستان را به نفع خود نمی بیند.

رمضانیان با تاکید بر این که این اقدام در جهان اسلام بی پاسخ نخواهد ماند، اظهار داشت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی در سراسر جهان این عمل را با روح حاکم بر فرامین اسلامی در تناقض می بینند و به این موضوع واکنش نشان خواهند داد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، حکومت سعودی را گوش به فرمان رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: آل سعود به دلیل ارتباط و پیمان های گسترده با صهیونیست ها ملزم به اجرای منویات آنها  است و در معنای اخص کلمه می توان آنها را حکومت دست نشانده امریکا دانست.

وی خاطر نشان کرد: اهمال کشورهای اسلامی در موضع گیری قاطع در شکل گیری این قبیل جنایات بی تاثیر نیست و اگر در این حادثه نیز به راحتی از خون شهیدان عبور کنیم خروجی آن جز وقوع حوادث مشابه در آینده نخواهد بود.

رمضانیان اضافه کرد: اگر ما مجموعه واکنش های دولت نسبت به حوادث فرانسه را با واکنش های آن در قبال جنایات صورت گرفته در جهان اسلام مقایسه کنیم نتیجه ای که در شان نظام باشد به دست نمی آید و انتظارات از نظام اسلامی ما بیشتر است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، با اشاره به این که عده ای با تفکر لیبرالی و با ادعای حفظ منافع ملی، موضع گرفتن در قبال این اتفاقات را صحیح نمی دانند بیان داشت: ما مدعی تشکیل حکومت اسلامی هستیم و در نظامی که بر مبنای فرامین اسلامی استوار است؛ حمایت از آزادگی و محکوم نمودن اعمال تروریستی بالاخص در قبال مسلمانان وجوب دارد.

وی آیت الله النمر را عالمی با بصیرت توصیف کرد و گفت: او تلاش کرد صدای مظلومیت شیعیان عربستان را به گوش جهانیان برساند و مجموعه فعالیت وی در این زمینه مسالمت آمیز بود و عملی که از نظر حکومت سعودی جرم تلقی شود انجام نداد اما با این وجود حکومت سعودی اعتراض این عالم شیعه را برنتافت و پس از سه سال زندان و شکنجه سرانجام با حکم دادگاه فرمایشی ایشان را به شهادت رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: