کد خبر: ۷۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
امروزه بسیاری از کودکان در سنین پایین با اینترنت کار می‌کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده‌است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترش تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن آن برای تمام افراد در سنین مختلف، مشکلات زیادی برای خانواده ایجاد شده‌است. گاها  والدین خود مسبب این مشکلات هستند.

به عنوان نمونه،  بعضی والدین به کودکان 4 ساله خود اجازه می‌دهند به تنهایی در اینترنت سَرَک بکشند. اما یک پنجم والدینی که برنامه‌ای برای کنترل آن‌ها نصب کرده‌اند، اعلام کردند که کودکانشان قبل از 6 سالگی توانستند آن‌ها را دور زده و بدون اینکه والدین متوجه شوند به هر سایتی مراجعه کنند.

در مورد والدینی که فرزندانشان در سن نوجوانی‌ هستند میتوان گفت که این والدین، نسبت به زمانی که فرزندانشان کودک بود، سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌کنند. این والدین به علت خطرات رو به افزایش استفاده از اینترنت اجازه استفاده از آن را تا قبل از 12 سالگی به آن‌ها ندادند.

نتیجه تحقیقی که در انگلیس روی 2 هزار تن از والدین صورت گرفت، نشان دهنده این موضوع بود که والدین کودکان کمتر از 6 سال، منتظرند فرزندانشان به سن چهار سال ونیم برسند تا اجازه دهند به تنهایی از اینترنت استفاده کنند.

شاید اغلب کودکان بیشتر، کارتون‌های آنلاین تماشا ‌کنند، با این‌حال کودکانی هم هستند که از سایت‌های نامناسب دیدن می‌کنند. از هر 10 خانواده 4 خانواده برنامه لازم را  برای فیلتر کردن سایت‌های مستهجن ندارند. و یک پنجم والدین با اینکه از برنامه مناسب برای فیلتر کردن اینگونه سایت‌ها استفاده می‌کنند، بیان کردند که کودکانشان به راحتی توانستند از سایت‌های غیرمجاز دیدن کنند و نیمی از والدین هم معتقدند برنامه‌های مخصوص فیلتر به اندازه کافی کارآمد نیستند.

والدین انگلیسی نگران فرزندانشان هستند چرا که استفاده از اینترنت در سنین پایین باعث می‌شود زندگی اجتماعی آن‌ها به مخاطره بی‌افتد و آنها نتوانند به راحنی با مردم ارتباط برقرار کنند.

از جمله مشکلات دیگر می‌توان به نداشتن خواب کافی و مناسب، عدم تمرکز کودکان در مدرسه و درس نخواندن آن‌ها در خانه اشاره کرد. به این علت که کودکان در سنین پایین در حال کار با تکنولوژی هستند، اغلب والدین از این موضوع شکایت می‌کنند که کودکانشان بسیار واردتر از آن‌ها هستند و والدین دانش و توان کنترل فرزندانشان را ندارند.

 بعضی از والدین هم می‌گویند در حال حاضر کودکانشان نمی‌توانند با دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند و نگران آینده شغلی آن‌ها در آینده هستند. زیرا فرزندانشان اطلاعات و عکس‌های بسیار زیادی از خود در توییتر فیس‌بوک و ... قرار می‌دهند و این مسئله ممکن است  آینده شغلی و اجتماعی آن‌ها را با مشکل مواجه کند
نام:
ایمیل:
* نظر: