کد خبر: ۷۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، فرهنگی بسیجی امین رحیمی بنیانگذار گروه آموزشی مهر-گام و رزمنده دوران دفاع مقدس اقدام به تولید ابتکاری اولین سری کتاب ها و روش تدریس بومی شده ی آموزش زبان انگلیسی با عنوان "English Through Persian-ETP آموزش انگلیسی از طریق فارسی" نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، موضوع آموزش زبان انگلیسی در ایران همواره با چالش های مختلفی همراه بوده است.آنچه مشخص است این است که نتیجه ی این آموزه ها به سبب محتواهای آموزشی (کتاب ها و وسایل کمک آموزشی) و روش های تدریس که عمدتا برآیند تفکر مادی غربی  و مبتنی بر فلسفه های بشری است زبان آموزانی هستند که درتهاجم هدفمند فرهنگی متاسفانه دچار خود باختگی و خود کم بینی شده به سمت فرهنگ غربی گرایش پیدا می کنند. دین گریزی و حتی دین ستیزی را نیز می توان در مواردی مشاهده نمود. باید اذعان نمود که امروزه با پدیده ای به نام امپریالیسم زبانی مواجه هستیم که غرب قدرت آن را از سلاح های جنگی کمتر نمی بیند.

تفکر بسیجی در تحول آموزش زبان های خارجه ی  کشور

اهمیت  این امر را  می توان از سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 19/9/92 دریافت: "کتابهای آموزش زبان. خب میدانید، الان آموزش زبان انگلیسی - بالخصوص زبان انگلیسی، حالا زبانهای دیگر خیلی خیلی کمتر - خیلی رواج پیدا کرده، آموزشگاه‌های فراوانی به‌وجود می‌آورند. خب، مراکز آموزش هست؛ همه‌ی کتابهای آموزش که خیلی هم با شیوه‌های جدید و خوبی این کتابهای آموزش زبان انگلیسی تدوین شده، منتقل‌کننده‌ی سبک زندگی غربی است، سبک زندگی انگلیسی است. خب این بچه‌ی ما، این نوجوان ما و جوان ما [که] این را میخواند، فقط زبان یاد نمیگیرد؛ حتی ممکن است آن زبان یادش برود، اما آنچه بیشتر در او اثر میگذارد آن تأثیر و انطباعی [است] که بر اثر خواندن این کتاب از سبک زندگی غربی در وجود او به‌وجود می‌آید؛ این از بین نمیرود؛ این کارها را دارند میکنند.
 خب در مقابل اینها باید چه‌کار کرد؟ در مقابل اینها دو چیز لازم است: یکی کار، یکی ابتکار؛ این دو کار و این دو نقطه‌ی مهم را باید در نظر [داشت]؛ باید کار کنیم، کار هم باید کار ابتکاری باشد. البته در این مورد مسئولیت صداوسیما خیلی سنگین است، مسئولیت وزارت ارشاد خیلی سنگین است."

     در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب بسیجی فرهنگی آقای امین رحیمی (بنیانگذار گروه آموزشی مهر-گام و رزمنده دوران دفاع مقدس) با همکاری آقای محمد علی ایزدپناه (دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی) و با نظارت پروفسور لطف الله یارمحمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و عضو انجمن ملی نخبگان اقدام به تولید ابتکاری اولین سری کتاب ها و روش تدریس بومی شده ی آموزش زبان انگلیسی با عنوان "English Through Persian-ETP آموزش انگلیسی از طریق  فارسی" زده اند که با استقبال بسیار فراوان روبرو شده است.

     این سری کتاب ها در چهار جلد با تکیه بر گزاره های اسلامی و پایه قرار دادن زبان فارسی در مدت زمان کوتاهی آموزش زبان انگلیسی را با حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی پیش می برد و علاوه بر آموزش سریع تر زبان انگلیسی  به صورت هدفمند و غیر مستقیم باعث تحکیم باورهای فرهنگ خودی نیز می گردد.

     از دیگر تولیدات گروه آموزشی مهر می توان به کتاب های ترجمه ی منتخب آیات قرآن به انگلیسی و فارسی(ETQ-English Through Quran) –کتاب کمک آموزشی مدارس تیزهوشان (LFS-Listeding For SPeating)که جایگزین کتاب های  کمبریج با محتوای غربی شده اشاره نمود. تولید کتاب های بومی شده ی آموزش انگلیسی ویژه ی کودکان و نوجوانان نیز مراحل پایانی خود را می گذراند.

     از آن جا که تفکر بسیجی حد و مرز نمی شناسد این گروه با به کارگیری مدرسین سایر زبان ها از جمله فرانسوی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، آلمانی و ... در حال بومی سازی آموزش این زبان ها از طریق روش خود می باشد.

/انتهای پیام/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: