کد خبر: ۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
یک معلم بازنشسته و مبارز انقلابی/
احمد شجاعیان معلم بازنشسته و مبارز انقلابی در زمان رژیم ستمشاهی است که از سال 42 آتش مبارزه با رژیم پهلوی در او شعله ور شده است. او می گوید: اولین حرکت انقلابی من در امتحان انشاء کلاس پنجم بود، نوشتم شاه باید برود! معلم نصیحتم کرد و گفت برگه ات را پاره کردم، پسرجان مواظب باش!

امام خمینی (ره) درباره عامل پیروزی انقلاب فرمودند: «آن چیزی که در اینجا حاصل شد و باید او را جزء معجزات، ما حساب بکنیم، همان انقلاب درونی این ملت بود. انقلاب درونی این ملت موجب شد که این انقلاب پیدا شد و همان انقلاب درونی آنها و شناخت آنها از اسلام و توجه آنها به خدای تبارک و تعالی موجب شد که در تمام این دوره‌ای که ما در آن هستیم، از اوّلی که قیام شد و بعد به انقلاب مبدل شد و بعد پیروز شد و تا الآن، روز به روز می‌بینید که حضور ملت و تعهد ملت رو به افزایش است. این نه برای انقلاب است، برای انقلاب درونی است.»

انقلاب اسلامی بیش از آن که یک تحول سیاسی و حاکمیتی باشد یک تحول عمیق فرهنگی بود، تحولی در قلوب و باور یک ملت. هدایتگر و رهبر این دگردیسی امام خمینی (ره) بود که با توکل و ایمان عمیق به خداوند و وعده نصرتش و ایمان و اتکال به مردم این تحول فرهنگی را به انقلاب و تغییر حاکمیت سیاسی منتهی کرد.

سربازان این انقلاب از سال 42 با ندای حق خواهی امام با پا خواستند و با رشادت و تحمل شکنجه و نثار جان خود درخت جمهوری اسلامی را به ثمرنشاندند؛ در سی و هفتمین سالگرد این پیروزی شکوهمند گفت و گوی پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان با یکی از مبارزان خستگی ناپذیر انقلاب را از نظر می گذرانید:

احمد شجاعیان معلم بازنشسته و مبارز انقلابی در زمان رژیم ستمشاهی است که از سال 42 آتش مبارزه با رژیم پهلوی در او شعله ور شده است؛ او می گوید: منزل ما محدوده بازار بود و من وقایع 15خرداد 42 و بسیاری از تظاهرات و راهپیمایی ها را از نزدیک می دیدم؛ سوای این مسئله خانواده من بسیار مذهبی بودند و پدربزرگم مقلد حضرت امام(ره) بود و با این تربیت دینی از همان زمان کودکی مظاهر اسلام ستیزی رژیم شاه را می دیدم و نسبت به آن خشمگین بودم.

وی در ادامه گفت: اولین حرکت انقلابی من در امتحان انشاء کلاس پنجم بود، نوشتم شاه باید برود! معلم نصیحتم کرد و گفت برگه ات را پاره کردم! پسرجان مواظب باش. حضور من جریانات مختلف دینی و انقلابی باعث شد سال 51 دستگیرشوم و به زندان بروم، پس از آزادی از زندان هم مبارزه خودبرای تنویرافکار مردم را ادامه دادم و یک انتشاراتی در خیابان ناصرخسرو تاسیس کردم و رساله امام جزء کتبی بود که منتشر می کردیم ، اما همچنان شرایط برای انتشارسایر کتاب های ایشان امکان پذیر نبود. 

شجاعیان که به دلیل سابقه مبارزه و زندان تا قبل از سال 57 اجازه کار دولتی نداشت پس از پیروزی انقلاب وارد کسوت معلمی می شود؛ و همزمان به انتشار کتاب های انقلابی مبادرت می ورزد، اولین کتابی که از امام خمینی (ره) بعد از انقلاب منتشر می کند کتاب « خط امام و کلام امام» است.

وی می گوید: نگاه امام به تعلیم و تربیت در نظام ما اجرایی نشد و مطالبه ی ایشان در خصوص اولویت داشتن تعلیم و تربیت مورد توجه قرار نگرفته است؛ همچنان که مطالبه رهبر انقلاب درخصوص تحول در آموزش و پرورش بر زمین مانده است. و اکنون می بینیم که در برنامه ششم توسعه تنها 6 سطر به آموزش و پرورش پرداخته شده است.

این معلم انقلابی به آینده نظام امیدوار و خوشبین است، او باور دارد که این نظام که ثمره خون پاک هزاران شهید است با وجود تمام کارشکنی های داخلی و خارجی در نهایت پرچم خود را به دست امام عصر (عج) خواهد داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان کشور

نام:
ایمیل:
* نظر: