کد خبر: ۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
رئیس اداره آموزش و پرورش زرقان:
عباسی رئیس اداره آموزش و پرورش زرقان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه به مسئله آموزش و فراگیری علم بوده است به صورتی که جامعه ایران را که تا سال 57 فقط 47 درصد باسواد داشت را به مرز 97 درصد باسواد رسانده و همچنین مدارس را تا دور دست ترین نقاط کشور گسترش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، با نواخته شدن زنگ انقلاب با حضور حجت الاسلام موحدی امام جمعه، کوشا بخشدار زرقان و روسای ادارت در هنرستان مرضیه (س) جشن های گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در زرقان آغاز شد.

روز دوشنبه 12 بهمن 94 و همزمان با لحظه ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن، زنگ انقلاب توسط حجت الاسلام موحدی امام جمعه زرقان در هنرستان مرضیه (س) نواخته شد.

در این مراسم که روسای ادارت نیز حضور داشتند، احد عباسی رئیس اداره آموزش و پرورش زرقان در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کرد.

احد عباسی گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه به مسئله آموزش و فراگیری علم بوده است به صورتی که جامعه ایران را که تا سال 57 فقط 47 درصد باسواد داشت را به مرز 97 درصد باسواد رسانده و همچنین مدارس را تا دور دست ترین نقاط کشور گسترش داده است.

رئیس آموزش و پرورش زرقان همچنین با اشاره به دستاورد دیگری از انقلاب به مشارکت واقعی مردم در اداره امور کشور اشاره کرد و گفت: در رژیم شاهنشاهی مردم هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند و شاهنشاهی موروثی بود و مردم در تعیین شاه نقشی نداشتند، انتخاب نمایندگان مجلس نیز فرمایشی بود و نمایندگان از قبل مشخص بودند و انتخابات صوری برگزار می شد اما پس از انقلاب شاهد هستیم که مردم حتی به صورت غیر مستقیم درتعیین بالاترین مقام کشور که رهبر است دخالت دارند و تمام مسئولین دیگر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با رای و انتخاب مردم تعیین می شوند.

احد عباسی یکی از این بسترهای مشارکت مردم و ظهور اراده آنان در کشور را انتخابات دانست که با رای مردم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان در 7 اسفند تعیین خواهند شد.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: