کد خبر: ۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
دکتر پیش قدم:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، دکتر پیش قدم از اساتید برجسته دانشگاه در جمع فرهنگیان بسیجی ناحیه دو شیراز گفت: تحلیل و برداشت هایی که هر شخص با توجه به گزارش گر و گزارش دهنده قبلی دارد و یا برداشت های شخص تحقیق کننده مورد اهمیت است

وی اضافه کرد: کسانی که بهتر می توانند اطلاع رسانی کنند و روحیه تحلیل گری داشته باشند می توانند برای خود فرصت های زیادی ساخته و خلق نمایند. باید متوجه بود که اکثر مردم فرصت تجزیه و تحلیل اخبار را ندارند و حتی فرصت خواندن اخبار را ندارند و افراد بر اساس خبری که رسید از آن اطلاعات شخصی خود را می گیرند و حتی دست به انتخاب می زنند.

بحث سندرس و خرید رای برای تبلیغات اصلی در عربستان و آمریکا بین کشورهای عربستان و اسرائیل با تبلیغاتی که دارند و پول کثیری که برای تبلیغات انتخاباتی آمریکا از عربستان تهیه می کند قابل تامل است و به این روش مردم را به خود متکی می کنند. برای همین است که شاهدیم عربستان به هریک از کاندیدا های آمریکا یک میلیون دلار می پردازد (اینچنین مردم را در ساختن رای اسیر می کنند)

وی اذعان داشت: اگر امروز از مردم سوال شود گران ترین و ارزشمندترین چیز در جهان چیست؟جواب همه خبر است پس نوع خبر مهم است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مهمترین ثروت در جهان خبر است گفت: اولین کسی باشید که خبر را تحلیل می کنید و دوم اینکه آن تحلیل باید مانند فایل ضمیمه ایمیل همراه آن خبر باشد و اتصال می دهد.

دکتر پیش قدم در تکمیل صحبت های خود گفت: هدف کشورهای بیگانه با تولید این همه خبر و گذاشتن آن همه در سایت ها و خبرگزاری ها چیست؟ فقط تاثیر خبر!!! و یا موارد دیگری هم هست که باید آن ها را تجزیه و تحلیل نمائیم.

وی ادامه داد: خبر دادن بستگی به فنون سخنران و ژست و قیافه فرد و اثرگذاری آن دارد. هم اکنون مدرن ترین تکنولوژِی در متخصص ترین افراد در امر خبر رسانی را بی بی سی استخدام می کند که قابل تامل است.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که برای حلقه های صالحین مهم است: اول اینکه باید هر پدیده سیاسی که پیش می آید بر اساس زاویه سیاسی خبر دهنده نگرش تحلیل کرد و جلو رفت. و مورد دیگر اینکه از کسانی که مقبولیت دارند خبر را پذیرا باشید. ( این نکته در انتخابات مهم است )

وی با بیان اینکه معلمین که در مدارس با اولیا و دانش آموزان سروکار دارند باید آموزش دهیم که از خبر به زاویه و نگرش خوب بنگرند متذکر شد: باید نوع نگرش و مثبت نگری را از دوران کودکی تغییر داد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در پدیده مسائل سیاسی شما باید نگاه کنید که اخبار رسیده از چه زاویه تعیین و نگرش می شود.

دکتر پیش قدم افزود: پدیده اجتماعی مثل فرزندی که از یک خانواده ممکن است خوب درجامعه پدیدار شود و یا یک فرزند دیگر از همان خانواده "بد" در جامعه پدیدار شود.

وی خطاب به فرهنگیان گفت: یک معلم به تنهایی می تواند هزار ها انسان را عوض کند و تغییر دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نکته دیگری که در سیاست باید مدنظر قرار داد این است که بتوانیم سریع تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و بدانیم سیاست مدار ناشی فرصت را تبدیل به تهدید می کند و خود را به هلاکت می اندازد. ولی سیاستمداران قابل و دارای درک بالا و تحلیل گر تهدیدات را به فرصت تبدیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید یاد بگیریم و یاد دهیم از شکست ها و عقب نشینی ها چگونه استفاده کرد و برای بهسازی در آینده از آنها استفاده کنیم .

همچنین ما باید مبنای خبرگزاری ها و از کجا تغذیه می شوند را بدانیم و پیگیری کنیم تا در انتخاب و گزینش خود فریب نخوریم.

/انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: