کد خبر: ۸۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: دوازدهمین جشنواره علمی _ پژوهشی بسیج فرهنگیان و تجلیل از برگزیدگان سایت ندای قلم ۱۲ اردیبهشت امسال برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: در آستانه بزرگداشت مقام معلم و در سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته بسیج فرهنگیان، دوازدهمین جشنواره علمی _ پژوهشی بسیج فرهنگیان و تجلیل از برگزیدگان آثار علمی و سایت ندای قلم در روز یکشنه 12 اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

وی با تشریح محورهای دوازدهمین جشنواره علمی _ پژوهشی فرهنگیان بسیجی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،  دوازدهمین جشنواره علمی _ پژوهشی با محورهای دهگانه شامل «وظایف مسئولان، مردم و معلمان و در ارتقای شأن و منزلت معلم»، «چالش های اجرای سند تحول بنیادین (درون سازمانی- برون سازمانی)»، «دانشگاه فرهنگیان از آرمان تا واقعیت»، «احساس مسئولیت معلّمی در تعلیم و تربیت اسلام»، «جایگاه آموزش و پرورش و معلّم در تقویت غیرت و عفت عمومی»، «آموزش و پرورش، معلّم و مسائل اخلاقی جامعه»، «اهداف و ابعاد تحریف خط امام (ره)»  «جایگاه آموزش و پرورش در پروژه نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن»، «فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصت ها و چالش ها)» و «اهداف و ابزار نظام سلطه در تفرقه افکنی و دو قطبی کردن جامعه» برگزار می شود.

رمضانیان افزود: در این مراسم از برگزیدگان آثار برتر در دو محور جشنواره و برترین سایت ندای قلم تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: ما هر ساله در تعیین محورهای جشنواره مهم ترین دغدغه های جامعه که توسط مقام معظم رهبری مطرح می شود و مسائل روز آموزش و پرورش را مد نظر قرار می دهیم و جلب مشارکت حداکثری جامعه فرهنگیان بسیجی با هدف تقویت روحیه پژوهشگری و ارتقای سطح دانش و تولید علم نیز از اهداف ما در برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

رمضانیان گفت: افتخار بسیج فرهنگیان کشور است که دوازده سال پیاپی مبادرت به فعالیت علمی می کند و جمع زیادی از جامعه مخاطب بر اساس محورهای اعلام شده مبادرت به تولید اثر و مقاله علمی می کند که امسال نیز قریب به 4400 اثر در کل کشور به دبیرخانه واصل شد و از بین مجموع آثار 390 اثر برتر به سطح کشور راه پیدا کرد و در روز جشنواره برترین های آن در کنار برترین های سایت ندای قلم تجلیل می شوند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: امروز کار و فعالیت علمی در مجموع کشور و در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و همه بخش ها و حوزه های فعالیتی نیاز مبرم به فعالیت علمی و کار عالمانه دارند و دستگاه عظیم تعلیم و تربیت نیازمندتر از دیگرجاهاست زیرا امر عظیم تعلیم و تربیت و پیچیدگی انسان سازی و وجود مسائل و مشلات فراوان در این بخش در طی دوران، ضرورت کار عملی را بیشتر می کند.

رمضانیان گفت: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده و مسئله اصلی کشور اقتصاد نام گرفته است همه موظف به اقدام و عمل هستند و آموزش و پرورش نیز می باید برای ایفای نقش، موثرتر از گذشته اقدام کند که این اقدامات یقینا نیازمند به فرهنگ سازی و کار عملی و پیدا کردن نقطه ای تاریک در این عرصه است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: متاسفانه دشمنان ما،  مسئولان را در مقابل دو راهی خود ساخته تسلیم و تحریم قرار داده و در صدد است بعد از طراحی های و برنامه ریزی های پیچیده و پنهان خود،  اینگونه وانمود کند، مردم ایران برای برون رفت از مشکلات یک راه بیشتر ندارند و آن راه نیز پذیرش خواست نظام استکباری آمریکا و تسلیم شدن  در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی اوست.

وی افزود: توضیح این مسئله به آحاد مردم و تشریح و تبیین راه چاره حقیقی،  یعنی تکیه بر توانمندی های داخلی و اجرای عمل اقتصاد مقاومتی که نیازمند به کار عالمانه و برنامه ریزی محقانه است.

رمضانیان اضافه کرد: خوشبختانه بدنه فعال و متعهد آموزش و پرورش همه آمادگی خود را برای ورود به این عرصه دارد و هم دارای ظرفیت عملی بالایی برای نقش آفرینی است؛ این ظرفیت باید مدبرانه و مسئولانه بکارگیری شود و برای این مسئله (اقتصاد) و مسائل اساسی تر و زیر بنایی تر در تربیت صحیح و اقدامات فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: