کد خبر: ۸۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
سردار معلم شهید محمد جواد متقی پیشه به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان نی ریز در سال 1395 معرفی گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، معلم شهید محمد جواد متقی پیشه فرزند محمد حسین در تاریخ 20اردیبهشت سال 1345 در خانواده ای پر از صمیمیت و اخلاص، مهربان و آبرومند در شهرستان نی ریز قدم به عرصه وجود نهاد .
شهید متقی پیشه در عملیات كربلای 5 شركت داشت و در این عملیات مسئولیت فرمانده دسته به ایشان محول شده بود و در همین عملیات در جبهه شلمچه و در تاریخ 20دی ماه سال 1365به مقام والای شهادت نائل گردید و پیكر پاك و مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش شهرستان نی ریز به خاك سپرده شد.


شهید شاخص بسیج فرهنگیان نی ریز در سال95 معرفی شد+ زندگی نامه
زندگینامه معلم شهید محمد جواد متقی پیشه

شهید محمد جواد متقی پیشه فرزند محمد حسین در تاریخ در تاریخ 20اردیبهشت سال 1345 در خانواده ای پر از صمیمیت و اخلاص، مهربان و آبرومند در شهرستان نی ریز قدم به عرصه وجود نهاد. وی دوره ابتدایی را در دبستان فرهمندی نی ریز سپری كرد و پس از گذشت پنج سال وارد مدرسه راهنمایی ولی عصر نی ریز گردید. این دوران سه ساله برای او اغاز شكفتن و بالندگی بود چرا كه مقارن با سال اول راهنمایی او انقلاب شكوهمند اسلامی به گل نشست و او شاهد سقوط اختاپوس 2500 ساله شاهنشاهی بود.

دوران چهار ساله تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان شهید بهشتی نی ریز به پایان رسانید و همچنین دوره دو ساله تربیت معلم را نیز در مركز تربیت معلم شهید مدنی نی ریز سپری كرد. وی با شروع انقلاب از شركت در مجامع دینی و قرائت قرآن و تمرینهای ورزشی و برنامه های مذهبی غافل نبود و رضایت خدا را بر هر كس و هر چیز دیگر ترجیح می داد. لذا به هنگام تجاوز رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی سر از پا نشناخته و به ندای حسین زمانش لبیك گفت و راهی دیار نور گردید. شهید محمد جواد متقی پیشه جزء نیروهای گردان كمیل از لشكر المهدی بود و به مدت شانزده ماه و بیست روز با عضویت در این گردان در جبهه در سمت های آر پی جی زن، معاون فرمانده دسته و تك تیرانداز مشغول به ایثار و انجام وظیفه بود، این شهید بزرگوار در مجموع 5 بار از طرف بسیج به جبهه اعزام گردید. گاهی نیز با برادر رزمنده اش آقای غلامرضا متقی پیشه همراه بود.
غلامرضا متقی پیشه همسنگر و برادر شهید متقی پیشه می گوید: هرگز چیزی جز عشق و ایثار و اخلاص و صفا و محبت و صمیمیت در او نیافتم و چون بر طبق تقدیر الهی هیچگاه وضع جسمی و روحیم خوب نبود آن شهید بزرگوار دائماًجویای حالم بود و در فكر من، در خط پدافندی فاو از سنگرش به سنگر ما می آمد و بیشتر با هم بودیم و زمانیكه می خواستیم خط را تحویل بدهیم مسئولین پیشنهاد نمودند كه چند نفر برای سنگر كمین كه از حساسیت بیشتری برخوردار بود مشخص شوند او و تعدادی دیگر من جمله برادر شهید ابوالقاسم امین پور از اولین كسانی بودند كه مسئولیت را از جان و دل پذیرا شدند. شهید متقی پیشه الحق كه بسیار مهربان و خوش برخورد بود و روی اصولی كه در مكتب و خانواده اش آموخته بود دوست نمی داشت دیگری آزرده خاطر شود، كودكان را بسیار محبت می كرد، برای آنها قصه می گفت، شعر می خواند، شعارهای انقلابی را بگوششان آشنا می كرد چون معتقد بود این كوچولوها آینده سازان جامعه اسلامی هستند و آنانند كه باید زینب وار پیام خون سرخ شهیدان را به جهانیان اعلام كنند، اگر بتوانند و عرضه اش را داشته باشند كه زینبی شوند. شهید متقی پیشه در عملیات كربلای 5 شركت داشت و در این عملیات مسئولیت فرمانده دسته به ایشان محول شده بود و در همین عملیات در جبهه شلمچه و در تاریخ 20دی ماه سال 1365 به مقام والای شهادت نائل گردید و پیكر پاك و مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش شهرستان نی ریز به خاك سپرده شد.
شهید شاخص بسیج فرهنگیان نی ریز در سال95 معرفی شد+ زندگی نامه

شهید شاخص بسیج فرهنگیان نی ریز در سال95 معرفی شد+ زندگی نامه


/انتهای پیام/224224



نام:
ایمیل:
* نظر: