کد خبر: ۸۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
با گذشت یک سال از تدفین شهدای گمنام در خرم‌دره، یادمانی برای این شهدا ساخته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، روز 23 اردیبهشت‌ماه سال گذشته که با روز شهادت امام موسی کاظم (ع) مصادف شده بود شهرستان خرم‌دره برای اولین‌بار میزبان دو شهید گمنام شد.این دو شهید که در بوستان الغدیر خرم‌دره در خاک آرام گرفتند 32 سال پیش در عملیات خیبر به شهادت رسیده‌ بودند که در زمان شهادت به ترتیب 23 و 27 ساله بودند.

یک سال است که از تدفین این دو شهید گمنام در خرم‌دره می‌گذرد، ولی تاکنون یادمانی در شأن این دو شهید ساخته نشده و گویی غبار فراموشی بر روی قبور مطهر این دو شهید نشسته است و متاسفانه عزم جدی نیز از سوی مسئولان مربوطه در ساخت این یادمان وجود ندارد.

در همین رابطه حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره با اشاره به وعده‌های مسئولان در این زمینه گفت: مسئولان برای ساخت یادمان شهدای گمنام خرم‌دره همت کنند.

مزار شهدای گمنام خرمدره

وی اظهار کرد: اعضای شورای شهر خرم‌دره وعده داده‌اند با کمک بنیادشهید و امور ایثارگران، ساخت یادمان شهدای گمنام را به زودی آغاز کنند، ولی تاکنون این وعده عملیاتی نشده است. اگر شروع ساخت این یادمان به طول انجامید و یا بودجه تامین نشد و در مسئولان نیز این همت و اراده نبود، مردم و هیئت‌های مذهبی شهرستان برای هفته‌های آتی آمادگی داشته باشند تا با مساعدت‌ همدیگر این یادمان را بسازیم.

امام جمعه خرم‌دره تاکید کرد: حفظ ارزش و مقام شهدا به ویژه دو شهید گمنام و والامقام شهرستان، وظیفه یک یا چند دستگاه اجرایی نیست، بلکه وظیفه همه مردم و مسئولان است، لذا باید اهتمام لازم در این زمینه وجود داشته باشد.

بنابر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌دره، ساخت این یادمان توسط شهرداری از اردیبهشت آغاز خواهد شد ولی تاکنون آغاز ساخت این یادمان محقق نشده است.

مزار شهدای گمنام خرمدره

سرهنگ علی صادقی فرمانده سپاه ناحیه خرم‌دره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: اولین مراسم سالگرد شهدای گمنام خرم‌دره در محل تدفین این دو شهید با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

وی نسبت به ساخته نشدن یادمان این دو شهید گمنام در یک سال اخیر انتقاد کرد و افزود: ما مدیون شهدا به خصوص شهدای گمنام هستیم.شهدای گمنام خرم‌دره در اوج مظلومیت به سر می‌برند. نباید فراموش کنیم که این مسئولیت‌ها و پشت میز نشستن‌ها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: