کد خبر: ۸۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: در دفاع مقدس، بسیجیان بی‌هیچ منتی از کشور دفاع کردند.
علی اصغر فانی در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج حوزه ستادی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد؛ گفت: به فرموده امام خمینی «ره» آزادی خرمشهر، آزادی سرزمین نبود، بلکه پیروزی ارزش ها بود.

وی افزود: در طول تاریخ ، جنگ های بسیاری در کشور رخ داده که در هر کدام قسمتی از خاک کشور جدا شده ، اما تنها جنگی که حتی یک میلی متر از خاک کشور را از دست ندادیم دفاع مقدس بود.

فانی در ادامه گفت: نقش امروز آموزش و پرورش پاسداری از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدوارم این صلاحیت را داشته باشیم.

وزیر ‌آموزش و پرورش افزود: ترویج همین فرهنگ ایثار وشهادت توسط آموزش و پرورش در اوایل انقلاب بود که آن همه بسیجی به جبهه رفتند و از اسلام دفاع کردند.

وی افزود: درست است که درزمان جنگ تمام نیروهای نظامی ازکشور دفاع کردند، اما نقش بسیجیان بسیار چشمگیر بود و بی هیچ منتی از کشور دفاع می کردند.

وزیر آموزش و پرورش از سازمان بسیج فرهنگیان خواست، تکالیفی را برای بسیجیان در آ‌موزش و پرورش مشخص کند و انجام آن را پی گیری کند.

فانی گفت: در حلقه های صالحین باید بازتعریفی از خودمان داشته باشیم و اگر این کار را انجام دهیم وظیفه مان را نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا انجام داده ایم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی افزود: بزرگ ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و این سرمایه در اختیار ما قرار دارد که باید قدر آن را بدانیم وهمانطور که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان در جمع فرهنگیان فرمودند باید قدر این فرصت را بدانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: