کد خبر: ۸۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در همایش ائمه جمعه استان:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: فارس در سال جاری در فعالیت های قرآن، عترت و نماز مقام اول کشور را به دست آورده است.
محمد نظری در همایش ائمه جمعه استان به میزبانی آموزش و پرورش فارس ضمن تشریح فعالیت های آموزش و پرورش درحوزه دین و معارف اسلامی گفت: آموزش و پرورش فارس با 800 هزار دانش آموز در 8 هزار مدرسه و 70 هزار معلم و همچنین بیش از 1 میلیون و 500 هزار اولیای دانش آموزان،با حدود 60 درصد افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد.

نظری با تاکید بر اینکه "این حجم عظیم ارتباط با افراد جامعه ، فعالیت گسترده ای را در آموزش و پرورش می طلبد" افزود : در سال گذشته طرح نماز ، توسط آموزگاران و با حضور 430 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در سراسر استان برگزار شد.

آموزش قرائت زیبای نماز در دوره متوسطه و درج ساعت نماز در ساعت رسمی مدارس ، همانند سایر دروس رسمی، از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه دین و معارف اسلامی است که نظربه آن اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت های ستاد اقامه نماز در سطح استان گفت: جذب و ساماندهی 1320 نفر از روحانیون با همکاری ستاد اقامه نماز ،برای برپایی نماز در مدراس استان و همچنین شناسایی و ساماندهی 4 هزار و 600 نفر از فرهنگیان واجد شرایط برای اقامه نماز در مدراس از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته در این زمینه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال گذشته 10 هزار متر مربع فرش سجاده ای بین نماز خانه های مدارس استان توزیع شد.

وی از تاسیس 60 دارالقران در سطح استان پس از احیا مجدد آن در آموزش و پرورش خبر داد و گفت:در سال تحصیلی جاری مسابقات قرآن ،نماز و عترت دانش آموزان فارس نیز در 9 رشته و با حضور حدود 600 هزار دانش آموز در 5 مرحله آموزشگاه ، شهرستان ها و منطقه ای و استانی برگزار شد.

نظری افزود :این مسابقات در مرحله استانی با حضور 2 هزار دانش آموز منتخب از سراسر فارس برگزار شد که از این تعداد 90 دانش اموز منتخب استان برای حضور در مرحله کشوری اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: فارس در سال جاری در حوزه نماز و قرآن مقام اول کشور را به دست آورده است.

مشارکت 40 هزار نفری دانش آموزان فارس در مسابقه درسهایی از قرآن حجه الاسلام قرائتی ، پوشش 200 هزار نفری دانش آموزان در طرح مهدویت ،برگزاری 620 یادواره شهدا در سطح ادارات و مدارس مناطق و شهرستان ها ،اعزام 32 هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه دین و معارف اسلامی بود که نظری به ان اشاره کرد.

دبیر منطقه 3 کشوری کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش همچنین گفت: در زمینه همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز آموزش و پرورش فارس ، طرح ها و برنامه های مختلفی را در سال گذشته اجرا نمود .

نظری گفت: در سال تحصیلی جاری، اولین دوره آموزش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش با حضور 92 نفر برگزار شد.

وی تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس به عنوان دبیر منطقه 3 کشوری کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،جلسات متعددی را با حضور استان های ایلام، لرستان، خوزستان ، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد برگزار نموده است.

نظری همچنین از اعزام 250 مبلغ روحانی در قالب طرح بهار معرفت در دهه اول محرم و 35 مبلغ در دهه آخر صفر به مدارس فارس خبر داد .

نام:
ایمیل:
* نظر: