کد خبر: ۸۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، این سازمان فرامین و انتظارات رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش که به مناسبت هفته معلم امسال بیان داشتند را منتشر کرد.


ابلاغ 1: ما چگونه نسلی می خواهیم تربیت کنیم؟ اولین چیزی که لازم است در دانش آموز خودمان در نظر بگیریم هویت مستقل ملی و دینی است. جوانمان را جوری بار بیاوریم که دنبال سیاست، فرهنگ و اقتصاد مستقل از بیگانه باشد. اعتماد و تکیه به بیگانگان در وجود او به عنوان یک روحیه رشد نکند. ما از این جهت دچار آسیبیم.

ابلاغ 2: برای یک مجموعه استعمارگر چه بهتر از اینکه مسئولان در یک کشور مثل آنها فکر کنند و عمل کنند. این برنامه استعمار فرهنگی است. استکبار برنامه این جوری برای دانش آموز ما دارد، می خواهد فکر، فرهنگ و زبان خودش را ترویج کند. این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است.

ابلاغ 3: اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور یک کار ناسالم است ،از میراث دوران طاغوت است، از میراث دوران پهلوی است! در کشورهای دیگر جلوی نفوذ و توسعه زبان بیگانه را می گیرند ولی ما آمده ایم میدان را باز کرده ایم و زبان انگلیسی را زبان خارجی انحصاری مدارسمان کرده ایم و مدام آن را به مقاطع پایین تر در دبستان و مهد کودک ها می آوریم ،چرا؟ این عقلانی است؟ باید بدانیم استکبار می خواهد چگونه نسلی در کشور پرورش بیابد.

ابلاغ 4: معاونت پرورشی وظیفه سنگینی بر عهده دارد، فعال کردن معاونت پرورشی کافی نیست. معاونت پرورشی وظیفه سنگین تری بر عهده دارد، فعالیتی پر تلاش، هدفمند، هوشمند و سالم از لحاظ اعتقادی، سیاسی و اخلاقی. اینها جزو مسئولیت های معاونت پرورشی است. باید اینها را رعایت کنید. اگر نسبت به هر کدام از اینها خطایی سر بزند این ضربه به آموزش و پررش و ضربه به این نسل است.

ابلاغ 5: نظام آموزش و پرورش ما نظام فرسوده، قدیمی و كهنه است. این را ما از اروپایی ها گرفته ایم و همین جور نگهش داشتیم مثل یك چیز موزه ای ! این نظام كهنه باید نوسازی شود. برای نوسازی نگاه به دست اروپایی ها نكنیم و از كار آنها رونویسی نكنیم . طرح تحول را با دقت و نگاه انتقادی اجرا كنید. یك نظام پاكیزه، منظم و خوب طراحی كنیم.

ابلاغ 6: باید شاخص های ممتاز و برجسته را در دانش آموزمان زنده کنیم. باید در دانش آموزمان فطرت خدا دادی را فعال کنیم. باید در او مفاهیم جریان ساز و عمل ساز را تولید و زنده کنیم، این مفاهیم شامل؛ اندیشه ورزی، مشارکت اجتماعی،اصلاح الگوی مصرف، تحمل مخالف، ادب و تدین. اینها را شما (فرهنگیان) باید انجام بدهید. این کار مقدس شما است.

ابلاغ 7: یک مطلبی درباره(استفاده از)این نام و نشانه های دوران طاغوت که من می بینم بعضی اصرار دارند. این را من نمی فهمم معنایش را که حتما باید بگوییم "پیشاهنگی" این اصطلاح مال دوران طاغوت است! چه لزومی دارد؟ این الفاظ هر کدام پشت سر خودش یک بار معنایی دارند. ما بسیج دانش آموزی و انجمن های اسلامی داریم این تعبیرات مال جمهوری اسلامی است. چه لزومی دارد حتما دنبال تعبیرات قدیمی برویم؟

ابلاغ 8:مسئله آموزش و پرورش طبق قانون اساسی یک مسئله حاکمیتی است و دولت باید در آن نقش آفرینی کند. اینکه ما مدارس دولتی را مدام تبدیل کنیم به غیرانتفاعی معلوم نیست خیلی این کار پخته ای باشد. اسمش غیرانتفاعی است اما بعضی از این مدارس انتفاعی است! با آن شهریه های کذایی که شنیده ام بعضی از آنها می گیرند.سطح مدارس دولتی را بالا ببریم تا رغبت خانواده ها به این مدارس بیشتر بشود.

ابلاغ9: مهمترین ابزار قدرت و مهمترین عنصر قدرت ساز،علم و شخصیت ملی است.شخصیت افراد،ایستادگی،هویت انقلابی،اینها است که قدرت می سازد کشور را باید قدرتمند کنید. کشور را باید بسازید عزیزان من،از این فرصت استفاده کنید، از فرصت توانایی هایتان.

ابلاغ10: ایمان به ملت ما قدرت داد، انقلاب به ملت ما قدرت داد. وقتی دشمن شما را ببیند ناچار عقب نشینی خواهد کرد. وقتی ما در مقابل دشمن از نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، بترسیم و ملاحظه کنیم دشمن پررو می شود. شما باید کشور را قدرتمند کنید.

ابلاغ11: خوشبختانه آنچه در مورد وزیر محترم آموزش و پرورش شینده ایم و دیده ایم، ایشان الحمدالله از لحاظ سلامت فکری و عملی مورد قبول هستند، از این فرصت استفاده کنید. البته ایشان هم باید سعی کنند که همکارانشان را هم همین جور از لحاظ سلامت فکری و سلامت عملی واقعا کسانی باشند که بشود به آنها در این کار بزرگ اعتماد کرد.

ابلاغ 12: یکی از چیزهایی که درآموزش و پرورش مهم است، مسئله فنی و حرفه ای هاست که مکرر روی آن تکیه کرده ام. کودک ما 12 سال درس می خواند تا برود دانشگاه. آیا برای این 12هزار شغلی که در جامعه است همین درس ها و همین مسیر(در آموزش و پرورش) لازم است؟ باید هدف مهارت افزای و کارآمدی باشد برای کارها و استعدادهای گوناگون.

ابلاغ13: نگذاریم معلم پیر شود، پیر سنی مرادم نیست. روحیه شان جوان و شاداب باشد. این روحیه را آموزش و پرورش باید احیا کند. کشور را باید بسازید عزیزان من، همه وقتی نونهال، کودک و جوانشان را می فرستند دلشان می خواهد آنها با تربیت معلم در داخل خانه بدرخشند. از این فرصت استفاده کنید.

/انتهای پیام

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: