کد خبر: ۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزی وزارت آموزش و پرورش گفت:خلاقيت،مهارت آموزی و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه های آموزشی است و حافظه محوری نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس حجت الاسلام محی الدين بهرام محمديان رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به حجم كتاب هاي درسي اظهار داشت:حجم كتاب هاي درسي بر اساس ساعات درسي تنظيم شده كه برنامه ها با حضور تيم هاي علمي تدوين مي شود و معترضان اغلب از دسته افرادي هستند كه يادگيري مباحث درسي را به شب امتحان موكول مي كنند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه زيزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد:آموزش و تمرين بايد در طول سال تحصيلي توزيع شود همچنين مباحث درسي به صورت مفهمومي دنبال شود چرا كه برنامه نظام آموزش در راستاي مضمون و مفهوم تدوين مي شود.

وي در خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به طراحي سوالات عنوان كرد:مركز سنجش آموزش و پرورش مسئول طراحي سوالات است كه طراحي سوالات به صورت استاندارد و نسبي انجام مي شود و اعتراضي به نحوه طراحي سوالات وارد نيست.

محمديان گفت:بسياري از كلاس ها و موسسه هاي جانبي كتاب هاي درسي را زير سوال مي برند در صورتي كه كتاب هاي درسي با تحقيق و پژوهش و مبني بر نياز هاي روز دانش آموزان تدوين شده  كه فضا سازي آن ها مشكلات كنوني را ايجاد مي كند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد:خلاقيت،مهارت آموزي و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه هاي آموزشي است و حافظه محوري نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.
نام:
ایمیل:
* نظر: