رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزی وزارت آموزش و پرورش گفت:خلاقيت،مهارت آموزی و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه های آموزشی است و حافظه محوری نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.
به گزارش
پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس حجت الاسلام محی الدين بهرام محمديان رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در
خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به حجم كتاب هاي درسي اظهار داشت:حجم كتاب
هاي درسي بر اساس ساعات درسي تنظيم شده كه برنامه ها با حضور تيم هاي علمي
تدوين مي شود و معترضان اغلب از دسته افرادي هستند كه يادگيري مباحث درسي
را به شب امتحان موكول مي كنند.
رييس سازمان
پژوهش و برنامه زيزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد:آموزش و تمرين بايد در
طول سال تحصيلي توزيع شود همچنين مباحث درسي به صورت مفهمومي دنبال شود چرا
كه برنامه نظام آموزش در راستاي مضمون و مفهوم تدوين مي شود.
وي
در خصوص اعتراض دانش آموزان نسبت به طراحي سوالات عنوان كرد:مركز سنجش
آموزش و پرورش مسئول طراحي سوالات است كه طراحي سوالات به صورت استاندارد و
نسبي انجام مي شود و اعتراضي به نحوه طراحي سوالات وارد نيست.
محمديان
گفت:بسياري از كلاس ها و موسسه هاي جانبي كتاب هاي درسي را زير سوال مي
برند در صورتي كه كتاب هاي درسي با تحقيق و پژوهش و مبني بر نياز هاي روز
دانش آموزان تدوين شده كه فضا سازي آن ها مشكلات كنوني را ايجاد مي كند.
رييس
سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد:خلاقيت،مهارت
آموزي و فرآيند حل مسأله از اهداف برنامه هاي آموزشي است و حافظه محوري
نبايد در آموزش دانش آموزان به صورت رفتار در بيايد.