کد خبر: ۸۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
مدیرکل تعاون و پشتیبانی خبر داد:
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 9 مرکز اسکان بیماران صعب‌العلاج با شرایط ویژه در 9 استان راه‌اندازی شده، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی سه مرکز در کشور صورت پذیرفته است.
فرشید سیاری به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کارکنان شاغل و بازنشسته وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هر ساله تعداد زیادی از این افراد جهت معالجه و درمان به قطب‌های درمانی کشور مراجعه می‌کنند که متأسفانه به دلیل عدم ظرفیت و پیش‌بینی فضای مناسب با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.
 
وی افزود: همچنین این افراد مازاد بر هزینه‌ درمان، باید هزینه‌های زیادی را بابت اسکان پرداخت کنند که خود یک بار مضاعف بر بیماری است.
 
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به منظور حل این مشکل از سال 1394 ایجاد و راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج در قطب‌های پزشکی کشور (شهرهای بزرگ) و با هدف حمایت از بیماران صعب‌العلاج و جانبازان انجام شد اظهار کرد: بر این اساس با توجه به هزینه‌های سنگین درمان، بیماران می‌توانند از تسهیلات ویژه مانند اسکان رایگان و...این مراکز بهره‌مند شوند.
 
 
سیاری ادامه داد: در حال حاضر 9 مرکز اسکان بیماران صعب‌العلاج با شرایط ویژه در 9 استان  شامل آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، تهران، فارس، کرمان، کرمانشاه و یزد راه‌اندازی شده و برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی سه مرکز دیگر در استان‌های آذربایجان‌غربی، خوزستان و زنجان صورت پذیرفته است.
 
 
وی به ارائه آماری در خصوص ظرفیت مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج در استان‌های یادشده پرداخت و گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی 53 نفر، اصفهان 60 نفر،  خراسان جنوبی 90 نفر،  خراسان رضوی 40 نفر،  تهران 170 نفر، فارس 80 نفر،  کرمان 80 نفر،  کرمانشاه 16 نفر، و یزد 100 نفر ظرفیت دارند که مجموع آنها به 689 نفر می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: