کد خبر: ۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
طرح مدرسه خلاقیت و ایده پردازی در 10 شهرستان استان فارس آغاز شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: 80 دانش آموز کلاس های نهم و دهم هر شهرستان بر اساس ویژگی کنجکاوی و استعداد در این طرح شرکت می کنند.

حبیب شریف افزود: جامعه مخاطب این طرح، دانش آموزان خلاق، خودجوش و اجتماعی هستند و درمرحله نخست، اصول ایده پردازی آموزش داده می شود و دانش آموزان موظفند ایده هایی را که برای بهبود وضعیت جامعه و محیط اطراف به ذهنشان می رسد در دفترچه خود، یادداشت کنند.

وی گفت: پس از بررسی دفترچه ها، دانش آموزانی که امتیاز بالا کسب کنند برای شرکت در کارگاه های گزارش نویسی علمی به مرحله بعد راه می یابند و در نهایت، از هر شهرستان افراد برتر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب می شوند.

شریف افزود: دانش آموزان در این دوره های سه روزه با تفکر خلاقیت، ایده پردازی، مدیریت زمان، نحوه گزارش نویسی علمی و الفبای مورد نیاز خلاقیت آشنا می شوند تا در زمان ورود به دانشگاه، خلاقیت را به نوآوری تبدیل کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس افزود: در این طرح، پرورش خلاقیت دانش آموزان کنجکاو و مستعد مد نظر قرار دارد.

وی گفت: مدرسه خلاقیت و نوآوری تاکنون ویژه دانش آموزان شهرهای شیراز (ناحیه های یک و دو آموزش و پرورش)، کازرون، جهرم، اقلید، فراشبند به میزبانی مرکز استان و شهرهای سروستان، ارسنجان، اوز، مُهر و سپیدان برگزار شده است . 



نام:
ایمیل:
* نظر: