کد خبر: ۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
گفتگوی هفته دفاع مقدس با دکتر فلاحی/
دکتر فلاحی از فرهنگیان بسیجی استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس گفت: آموزش و پرورش می تواند با باز بینی کتب درسی با رویکرد مقابله با جنگ نرم، همکاری بیشتر آموزش و پرورش با حوزه و اجرای سند تحویل بنیادین، به مقابله با آسیب ها و تهدیدات فرهنگی بپردازد.

 

همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به سراغ فرهنگیان بسیجی و نخبه استان رفته و با آنها گفتگو نموده است. در ادامه گفتگو با دکتر فلاحی یکی دیگر از فرهنگیان بسیجی استان را می خوانیم.

دکتر فلاحی با اشاره به حضور چشمگیر همه اقشار مردم در جبهه ها؛ انگیزه رزمندگان از این حضور را اعتماد به نصرت الهی، تاثیر پذیری از فرهنگ و نهاد عاشورای حسینی، پیروی از ولایت و رهبری، روحیه ملی، برای دفاع از میهن، همکاری نهادهای فرهنگی، اجتماعی برشمرد.

دکتر فلاحی اعتماد به نفس بالا که برگرفته از اعتقاد و ایمان به خدا، دین و رهبری بوده است و سلامت اخلاقی را از جمله مصداق های رفتاری دوران دفاع مقدس عنوان کرد و در ادامه بر لزوم بهره برداری از این مصادیق در راستای الگوسازی برای جوانان جامعه امروز تاکید کرد.

این فرهنگی فرهیخته در ادامه صحبت های خود با اشاره به تفاوتهای موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم، تصریح کرد: در دهه اول انقلاب، دشمن بر علیه انقلاب جنگ سخت را در پیش گرفت اما اکنون جنگ با عقاید، اندیشه، آداب و رسوم و نظام و پایه خانواده را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان در بخش های مختلف گفت: دشمنان بیرونی امروزه در تهدیدات خود به دنبال آسیب رسانی به اسلامیت نظام، آسیب رسانی به رهبر انقلاب، تقدیس زدایی از رهبری، ترویج فساد اخلاقی، اختلاف افکنی می باشند.

فلاحی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: آموزش و پرورش می تواند با باز بینی کتب درسی با رویکرد مقابله با جنگ نرم، همکاری بیشتر آموزش و پرورش با حوزه و اجرای سند تحویل بنیادین، به مقابله با آسیب ها و تهدیدات فرهنگی بپردازد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما هم اکنون آموزش و پرورش مجاهد انقلاب اسلامی تربیت می کند؟ آیا این مجاهد توان خلق صحنه های حماسی در فرصت های دفاعی را دارد؟ گفت: به نظر می رسد، آموزش و پرورش به سمت و سوی مسائل آموزشی رفته است، به عنوان مثال کتاب های کمک درسی، تست، کنکور و ... و برای پرورش مجاهد انقلاب، هزینه کافی انجام نمی دهد. به عنوان نمونه کافی است به چندین دبیرستان بروید و با بچه ها صحبت کنید تا متوجه مسائل شوید. اگرچه این مجاهدها، توان خلق صحنه های حماسی را دارند، اما کافی نیست.

وی در پایان افزود: رمز موفقیت انسان در این است که هم ارزش ها را حفظ نماید و هم از لوازم و امکانات روز استفاده کند، امروز نیاز است که به بچه هایمان یاد دهیم تا بتوانند میان ارزش ها و استفاده از لوازم و امکانات جدید هماهنگی ایجاد نمایند. به نظر می رسد آنقدر که در وارد کردن و استفاده از لوازم و امکانات جدید و به روز تلاش کرده ایم، در حفظ ارزش ها کاستی جسته ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: