کد خبر: ۹۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
گفتگوی هفته دفاع مقدس با مربی صالحین فرهنگیان استهبان/
حسین رنجبر با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت مجاهد انقلابی گفت: کلید اصلی در دست آموزش و پرورش است پس باید بیشتر مراقب بود چون یکی از نقشه های مهم دشمن، متوقف کردن حرکت علمی در کشور است، اینجاست که مدیریت جهادی معنا پیدا می کند و وظیفه آموزش و پرورش صد چندان می شود.
همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به سراغ فرهنگیان بسیجی و نخبه استان رفته و با آنها گفتگو نموده است.در ادامه گفتگو با حسین رنجبر مربی صالحین بسیج فرهنگیان استهبان را می خوانیم.

نسل چهارم، پرچمدار تازه انقلاب هستند که ملقب به افسران جنگ نرم هستند




رنجبر با بیان تفاوتهای موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم، گفت: انقلاب اسلامی را نسل اولی ها پیروز کردند، آنها نسل موسس اند، حکومت اسلامی را آنها بنا کردند.

نسل دوم حافظ مرزهای فیزیکی بودند؛ جنگ تحمیلی با فداکاری و ایثار این نسل به دفاع مقدس تبدیل شد، آنها نگذاشتند پرچم نسل اول حتی یک ذره هم جابجا شود.

نسل سوم تجربه حفاظت از محتوای انقلاب را دارد. دراین دوره است که به همت سه نسل، ادبیات انقلاب اسلامی به عنوان ادبیات مطلوب جامعه فراگیر می شود. استقبال نسل سوم از اعتکاف ها، هیئت ها، راهیان نور و تشییع پیکر شهدا در شهرها، نماد و نشانه های اتصال نسل سوم به نسل دوم انقلاب بود. امروز دهه هفتادی هایی در سراسر دنیا هستند که در خاک آرمیده اند و محل عروجشان دمشق است. آنها را شهدای مدافع حرم می نامیم که دوش به دوش یک دیگر خارج از مرزهای جغرافیایی از ارزشهایمان دفاع می کردند.

نسل چهام؛ نسل دانش بنیان است.این نسل، نسل دیجیتال است، محیط فعالیتشان دیگر مرز جغرافیایی ندارد. نسل چهارم باید همانطور که ابزارش بین المللی است، نگاهش و تحلیلش هم بین المللی باشد. نسل چهارم، پرچمدار تازه انقلاب هستند که ملقب به افسران جنگ نرم هستند.

دشمن بیرونی با همه توان درصدد است که دستاورد عظیم ملت ایران را از او بگیرد این دستاورد عبارت است از حضور ملت، حاکمیت ملی، نفوذ افکار قرآنی و اسلامی در میان مردم.




وی در تشریح جنبه های گوناگون تهدیدات دشمنان اظهار داشت: دشمن بیرونی در تمام عرصه ها مشغول به فعالیت است؛ خصوصاً در عرصه فرهنگی تلاش بیشتری دارد(جنگ نرم) دشمن بیرونی با همه توان درصدد است که دستاورد عظیم ملت ایران را از او بگیرد؛ این دستاورد عبارت است از حضور ملت، حاکمیت ملی، نفوذ افکار قرآنی و اسلامی در میان مردم.

می خواهند حکومتی دلباخته به غرب و تسلیم غرب و مرعوب غرب بوجود بیاورند و متاسفانه حنجره های بی تقوا و زبان های بی تقوا هم در داخل همان ها را تکرار می کنند. دشمن بیرونی از اشتباهات ما حداکثر بهره را می برد. دشمن بیرونی( قدرت های سلطه طلب جهانی) برای تحقق مقاصد خود حاضرند همه دنیا را به خاک و خون بکشند.

معلم تاجر معنوی است که دارایی های او به تاراج نمی رود



این مربی صالحین در خصوص نقش آموزش و پرورش در مقابله با آسیب ها و تهدیدات فرهنگی گفت: بلندگوی آموزش و پرورش یا به عبارتی دیگر پرچمدار آموزش و پرورش معلمان هستند. معلم تاجر معنوی است که دارایی های او به تاراج نمی رود معلمان نقش اساسی در آموزش و پرورش دارند و عمل صحیح به این وظیفه، جامعه را به سعادت می رساند.

معلمان با بصیرت و آگاهی که در دشمن شناسی دارند می توانند در حفظ ارزش های جامعه موثر باشند و مانع رسوخ دشمن در لایه های مختلف اجتماع شوند.

یکی از نقشه های مهم دشمن، متوقف کردن حرکت علمی در کشور است



وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت مجاهد انقلابی بیان داشت: کلید اصلی در دست آموزش و پرورش است پس باید بیشتر مراقب بود چون یکی از نقشه های مهم دشمن، متوقف کردن حرکت علمی در کشور است، اینجاست که مدیریت جهادی معنا پیدا می کند و وظیفه آموزش و پرورش صد چندان می شود.

وقتی جامعه ای روحیه اش قوی باشد، دشمن نمی تواند به آن زور بگوید



وی در پایان گفت: وقتی جامعه ای روحیه اش قوی باشد، دشمن نمی تواند به آن زور بگوید. تا زمانی که احساس قدرت و توانایی و روحیه در یک ملت و جماعتی وجود دارد، هیچ کس نمی تواند بر آن فائق آید ؛نه دشمنان بیرونی و نه دشمنان درونی.


نام:
ایمیل:
* نظر: