کد خبر: ۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
از سلسله گفتگوهای هفته دفاع مقدس/
رضایی در گفتگو با خبرنگار بسیج فرهنگیان فارس تبلیغات برای از بین بردن حساسیت های مذهبی و فرهنگی و سپس نفوذ در سیاست و بخش های نظامی را از جمله تهدیدات دشمنان در زمان کنونی برشمرد.

امیر سعید رضایی از فرهنگیان بسیجی شهرستان بوانات می باشد که در ادامه گفتگو با وی را می خوانیم.

امیر سعید رضایی به بیان عرصه های دفاع از انقلاب پرداخت و افزود: دفاع در صحنه های فکری و فرهنگی و تولید محتوای فرهنگ غنی اسلام و ایران اسلامی از ویژگی های عرصه دفاع از انقلاب اسلامی در جامعه کنونی می باشد.

رضایی به بیان تفاوت ها میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و زمان کنونی پرداخت و گفت: در دهه ی اول انقلاب دفاع از انقلاب و حفظ آن مطرح بود و در دهه چهارم دفاع از فرهنگ وجود دارد. در دهه کنونی دشمن مسلح به سلاح رسانه جمعی گسترده تر و تبلیغات قوی تر برای جذب می باشد.

این مجاهد فرهنگی در ادامه تبلیغات برای از بین بردن حساسیت های مذهبی و فرهنگی و سپس نفوذ در سیاست و بخش های نظامی را از جمله تهدیدات دشمنان در زمان کنونی برشمرد.

رضایی به نقش آموزش و پرورش در مقابله با آسیب ها و تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش وظیفه انتقال دانش و تجارب بشری را برعهده دارد و می تواند با تولید محتوی مناسب در مقابل دشمن تلاش نماید و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را نهادینه نماید.همچنین با آموزش به دانش آموزان در دوران ابتدایی و نهادینه کردن فرهنگ دفاع، ایثار و شهادت در آن ها به مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن بپردازد.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش برای تربیت و حفظ نیروهای انقلابی در صحنه و مقاومت باید برنامه ریزی کرده و با دسته بندی آنها در مراکز علمی، فرهنگی، ورزشی و تقویت روحیه جهادی همکاران فرهنگی در این خصوص تلاش نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: