کد خبر: ۹۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
همایش اربعینیان سومین حرم، با شکوهی بیش از هر سال در سومین حرم اهل بیت برگزار شد.

جاماندگان راهپیمایی عظیم اربعین در میثاقی با سید و سالار شهیدان و 72 نفر از یاران باوفایش به یاد مصائب حضرت زینب (س) و خاندان اباعبدالله و کاروان کوچک جابربن عبدالله انصاری در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) گرد هم آمدند و بر رثای واقعه کربلا گریستند و عزاداری کردند.

این راهپیمایی عظیم از ساعت 9 صبح از چهار مسیر شامل میدان امام حسین(ع)، بلوار لطفعلی خان زند، میدان شهدا، چهارراه نمازی، خیابان شهید دستغیب، خیابان 9 دی و حرم مطهر شاهچراغ، مسیر شماره دو میدان ولیعصر، دروازه سعدی، خیابان لطفعلی‌خان زند، سه‌راه احمدی و حرم شاهچراغ، مسیر شماره سه خیابان احمدی نو، خیابان شاهزاده قاسم و حرم مطهر و مسیر شماره چهار شامل میدان امام حسن مجتبی(ع) فخرآباد، دروازه کازرون به سمت حرم برگزار شد.

در این مسیرها ایستگاه‌های صلواتی از عموم عزاداران پذیرایی کرده و عزاداران سینه‌زن و زنجیر زن به ابراز ارادت به اباعبدالله‌الحسین و یاران باوفایش پرداختند.

ویژه برنامه‌های امروز از ساعت 10 صبح با نوای حاج امیر یقطین و مداحی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) حاج خلیل نگهبان، حاج نجف روستا و حاج سید عباس انجوی در رثای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و شهدای کربلا آغاز شد و دستگاه‌های مختلفی در برقراری نظم و امنیت و این عزاداری باشکوه نقش ایفا کردند تا عزاداری منسجمی در شان سومین حرم اهل بیت رقم بخورد.

سوگواران حسینی متاثر از اتمسفر عجیب و شگفتی‌آفرین اربعین 20 میلیونی امسال در مرزهای کشور و کربلا و نجف با عزاداران حاضر در مرقد شش گوشه آقا هم‌آوایی کرده با شور و شعور هر چه تمام‌تر در صفوفی پر تراکم در حرم مطهر به عزاداری یکپارچه پرداختند و ظهر نیز نماز جماعت را به امامت آیت‌الله ایمانی امام جمعه شیراز اقامه کردند.

منبع: فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: