کد خبر: ۹۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در جمع فرهنگیان:
مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر فارس در جمع فرهنگیان بسیجی فارس با بیان اینکه والدین و معلم دو گروهی هستند که شهید پرورند گفت:سعی کنیم بسیجی واقعی باشیم و اگر همان گونه که در جبهه حق علیه باطل عمل می کردیم عمل نماییم به نتیجه دلخواه می رسیم.

دومین دوره آموزشی مدیران و اعضای کانون های بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در سالن کوثر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر فارس در جمع فرهنگیان بسیجی فارس با بیان اینکه والدین و معلم دو گروهی هستند که شهید پرورند گفت:سعی کنیم بسیجی واقعی باشیم و اگر همان گونه که در جبهه حق علیه باطل عمل می کردیم عمل نماییم به نتیجه دلخواه می رسیم.


معلم شهید پرور است

وی خطاب به فرهنگیان گفت: شما باید نقش بسیجی را همان نقشی که حضرت آقا فرموده اند بسیجی یعنی حضرت علی(ع) و نقشی که یک بسیجی باید ایفا کند را در بسیج فرهنگیان ترسیم و اجرا نمایید آنگاه می بینید که شما دارای چه پتانسیل و ظرفیت عظیمی هستید.

مهدوی متذکر شد: ما نباید اجازه دهیم که زندگی مان به زندگی غربی گره بخورد نباید بگذاریم که زندگی مان با سکولاری گری نهادینه شود.

وی در ادامه به آثار فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از احادیث و روایات اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت اجتماعی، نوسازی جامعه، تثبیت حکومت اسلامی، تحکیم امنیت اجتماعی، نزول خیر و برکت، شکست نفاق، گسترش راههای کسب حلال، تحقق مصلحت عمومی جامعه و طرد نااهلان و اشرار حاکم بر شهر، تحقق اخلاق الهی در جامعه؛ اینها همه طبق احادیث و روایات با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

مهدوی در تکمیل صحبت های خود بیان داشت: ببیند امر به معروف و نهی از منکر در کجای زندگی ما و امر تربیت قرار دارد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای فردی است که اجتماع را می سازد یعنی فرد باید وظیفه خود را انجام دهد و واجب عینی است و جزء فریضه هایی است که در اجتماع چهره به چهره است.

امر به معروف و نهی از منکر نهایت محبت و دوست داشتن است ما باید با تکیه بر پتانسیل و ظرفیت های خود این فریضه را گسترش دهیم و این محقق نمی شود جز با شناخت خود و عمل به وظیفه اصلی خود.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر تاثیر صد در صد است گفت: تاخیر در تاثیر امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد ولی عدم تاثیر محال است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان گفت: این تصور که اگر کسی مبتلابه یک خطا و مکروهی است نمی تواند دیگران را از آن خطا نهی کند اشتباه است آینه وار امر به معروف ونهی از منکر کنید خصوصیات آینه را متصور شده و مانند آن امر به معروف ونهی از منکر کنید. گمان نکنید باید خودسازی کامل انجام دهید تا بتوانید امر به معروف و نهی از منکر کنید چرا که یکی از راههای خودسازی، امر به معروف و نهی از منکر است. و وجوب این فریضه از شما برداشته نمی شود اگر مکروهی را انجام دهید و دیگران را نهی نکنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: