کد خبر: ۲۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، دادن امتیازات بیشتر به غرب را باعث افزایش طمع دشمنان دانست و گفت: باید توجه داشت اگر امتیازی می‌دهیم، لااقل به طور مساوی امتیاز بگیریم.

به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید فارس به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: اطاعت از خدا و پرهیز از معصیت، در همه حال به یاد خدا بودن و شکرگزاری، سه اصل از نعمت‌های خدا هستند که هرکس آن‌ها را انجام دهد، حق تقوا را مراعات کرده است.

وی با بیان اینکه هر چیزی یک ظاهر و یک باطن دارد و قرآن انسان‌های ظاهربین را مذمت می‌کند، تصریح کرد: همین قرآن نیز هم ظاهر دارد و هم باطن. اهل بیت(ع) نیز ظاهر و باطن دارند و اگر کسی در باطن ایشان عمیق شود، با مقداری از باطن ائمه(ع) آشنا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که شیطان به دنبال زیبا جلوه دادن ظاهر دنیا و گناهان است، خاطرنشان کرد:

اگر بخواهیم خود را از گناه حفظ کنیم باید به باطن آن توجه کنیم. دنیا به تعبیر معصومین(ع) جهان فریب خوردن و محل اقامت است و لذا باید مراقب باشیم تا فریب آن را نخوریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در آغاز خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به سالگرد معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ هشت ساله تاکید کرد: معرفی عراق از سوی دبیرکل وقت سازمان ملل ناشی از اثر حق است و حق همیشه روشن می‌شود.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری به نکاتی اشاره کردند که باید به آن توجه کرد.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی بیان‌گر هویت و روح آن ملت است و ایشان در این دیدار اقتصاد و سیاست را ـ با این‌که مهم هستند ـ در حاشیه فرهنگ دانستند است.
 
وی در همین زمینه افزود: پیوست فرهنگی باید برای همه‌ی موضوعات تهیه شود؛ برای مصوبات سیاسی، اقتصادی و حتی علمی باید پیوستی فرهنگی تهیه کرد تا مبادا این مصوبات با فرهنگ اسلامی در تضاد باشد.
 
موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: نکته‌ی دیگر این است که مسئولین نظام باید در حوزه فرهنگ هم نظارت و هم هدایت داشته باشند و نباید علف‌های هرز فرهنگی در نظام ما رسوخ کند. مردم و مسئولین موظفند در این عرصه فعالیت کنند.
 
وی با بیان این‌که دشمن بیدار بوده و صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی را راه‌اندازی کرده است، تصریح کرد: همه‌ی این‌ها برای این است که دشمنان بتوانند جوان‌ها و مردم را منحرف و از فرهنگ اصیل خود جدا کنند.
 
امام جمعه موقت تهران با طرح این سؤال که چرا ما فضای کشور را از برنامه‌های خوب و ارشاد، هدایت و تذکر پر نمی‌کنیم، تاکید کرد: وزارت ارشاد باید یک سی‌دی با مضمونی متین، منطقی و ارزشی تهیه کند و در اختیار مردم، به‌خصوص مغازه‌دارها و خانواده‌ها قرار دهد. این سی‌دی‌ها باید در مغازه‌ها پخش شوند. وقتی یک بدحجاب وارد یک خیابان یا بازار می‌شود و می‌بیند فضا پر شده است از صحبت‌هایی که می‌گوید "خانم حرمت خون شهیدان را رعایت کن"، "خواهرم از حضرت صدیقه(س) بیاموز و پوشش‌ات را مرتب مرتب کن" این موثر است.
 
وی با اشاره به پخش نوای قرآن در خیابان‌های مکه و مدینه افزود: به مسئولین توصیه می‌کنم این کار را انجام دهند تا در زمان کمی بدحجاب‌ها در جامعه‌ی ما تغییر کنند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مذاکرات اخیر ایران و 1+5 پرداخت و گفت: هیئت مذاکره‌کننده متدین و انقلابی هستند و من تنها مواردی را به عنوان تذکر ارائه می‌دهم.
 
وی با بیان این‌که این مذاکرات فرصت خوبی است تا بتوان زیبایی‌ها انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد، تاکید کرد: هیات مذاکره کننده تنها به مذاکره اکتفا نکنند و در حاشیه‌ی آن به این کشورها (غربی‌ها) بفهمانند ایران‌هراسی غلط است و مبنای حکومت اسلامی محبت به همه، حتی غیرمسلمانان و کفار است.
 
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر نیاز به شناخت طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای اذعان داشت: هیئت مذاکره کننده طرف مقابل را خوب بشناسد، شگردهای آنان را بفهمد و فریب لبخندها و دست دادن‌ها را نخورند.
 
وی افزود: علت اصلی دشمنی آمریکا با ما، به دلیل هویت اسلامی ماست و آن‌‌ها در واقع دشمن اسلام هستند. مبنای ایران نفی سلطه است و باید به این موضوع توجه داشت. باید در این راه پر پیچ و خم، حکمت، عزت و مصلحت را در نظر گرفت و برای حفظ آن کوشا بود.
 
موحدی کرمانی با اشاره به این‌که مبارزه برنامه‌های متعدد دارد، گفت: جای نرمش باید نرمش نشان داد و جای قدرت‌نمایی، باید قهرمانانه وارد شد. باید توجه داشت اگر امتیازی می‌دهیم، لااقل به طور مساوی امتیاز بگیریم.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حسن‌ظن در این‌ مذاکرات غلط است، خاطرنشان کرد: حسن ظن در این‌جا یعنی فراموش کردن تاریخی مملو از درد و رنج مردم ایران، و مردم اجازه نمی‌دهند شما در مذاکرات این را فراموش کنید.
 
وی خطاب به هیئت مذاکره ‌کننده تصریح کرد: هرچه بیش‌تر امتیاز دهید، آن‌ها عطش‌شان بیش‌تر می‌شود؛ آن‌ها سیری ناپذیرند.
 
موحدی کرمانی با اشاره به بهانه‌‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: هنوز مرکّب توافق خشک نشده است که آمریکایی‌ها با کمال پررویی می‌گویند "همه‌ی گزینه‌ها، حتی گزینه نظامی روی میز است".
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکایی‌ها به صراحت می‌گویند به ایرانی‌ها اعتماد نداریم؛ باید بگویم ایرانی‌ها بیشتر به شما بی اعتمادند و شما باید ادب را رعایت کنید.
 
وی افزود: برخی فکر می‌کنند پایبندی به اصول مانع رسیدن به توافق است، اما تجربه نشان داده که هرچه پایبندی به اصول بیشتر باشد، عظمت جمهوری اسلامی در نگاه طرف مقابل بیشتر خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که "حالا که دشمن ما این‌گونه است، باید چه‌کار کنیم؟" اظهار داشت: باید در حل مشکلات، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به درون مراجعه کنیم؛ در داخل نیروی انسانی، جوانان انقلابی و ظرفیت‌های فراوانی داریم. در غیر این‌صورت دشمن می‌گوید حق غنی‌سازی را قبول نداریم و باید غنی‌سازی به صفر برسد.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: دشمن می‌گوید "ما از تحریم‌ها کم نمی‌کنیم"؛ به درک که کم نمی‌کنید، ما خودمان را مجهز می‌کنیم و مچ شما دزدان را می‌گیریم؛‌ بلوکه کردن پول ایران دزدی است، آیا شما به این دزدی افتخار می‌کنید؟
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: آن‌ها با کمال پر رویی می‌گویند فعلا 4 میلیارد دلار از پول شما را که دزدیده‌ایم، آن هم نه نقدی، بلکه به صورت قسطی به شما می‌دهیم.
 
وی با بیان این‌که اوباما از شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ناراحت بود، تاکید کرد: مردم بیدارند، جنایات 35 ساله‌ی آن‌ها ‌را فراموش نکرده‌اند و حق دارند "مرگ بر آمریکا" را فریاد بزنند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: البته امام خمینی(ره) فرمودند اگر آمریکا آدم شود، وضع را تغییر می‌دهیم، ولی آدم شدن دولتمردان آمریکایی محال است. سلطه‌طلبی با روح این‌ها عجین شده است. آن‌ها تا چنین وضعی دارند و متکبرانه سخن می‌گویند باید منتظر باشند که شعار مرگ بر آمریکا رساتر ادامه داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: