کد خبر: ۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است.
به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، تجمع طلاب، اساتید و روحانیون خواهر و برادر استان تهران صبح امروز (دوشنبه ۹ دی ماه جاری) به مناسبت گرامیداشت ۹ دی ماه سال ۸۸ در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم طلاب و روحانیون در بزرگداشت روز بصیرت شعارهایی نظیر امروز ذلت آمریکاست، یاد امام خمینی پاینده باد رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، اهل بصیرت پیروزند در راه دین همیشه روشنگرند، ‌ مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فتنه‌گر سردادند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یوم الله ۹ دی حماسه عشق به امامت و حماسه بزرگ براندازی فتنه بود، به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی که نهضت‌های مقابله با استکبار، جهان ظلم و جور را تحکیم کرد، انقلابی که ملت را به محوریت ولی خدا منسجم کرد، انقلابی که مصداق "اهدنا الصراط المستقیم" است، به همین دلیل انقلابی که بر اساس ولایت است، انقلاب الی الله است.

رمز بقا و جاودانی انقلاب اسلامی ایران

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی رنگ خدایی و توحیدی دارد که رمز بقا و جاودانی انقلاب هم همین است، افزود: اسلام برای تمام شئون زندگانی یک مسلمان برنامه دارد، بنابراین مدیریت اسلامی باید تحت‌ فرمان صاحب‌الامر باشد که لازمه آن تشکیل حکومت اسلامی است، در زمان غیبت حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است که طبق فرمایش امام زمان باید به ایشان در زمان غیبت اقتدا کرد.

برخی می‌خواهند نظام اسلامی را سکولار کنند

صدیقی با هشدار به اینکه برخی سعی می‌کنند نظام انقلاب اسلامی ایران را بر محور سکولار قرار دهند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمان حیاتشان و هنگام تشکیل حکومت نبوی در مدینه اسلام را در تمام شئون زندگانی مردم وارد و مدیریت کردند، بنابراین تضمین توحید در جامعه الهی به غیر از ولایت عملی نیست و رهبری جامعه اسلامی را باید کسی برعهده بگیرد که به کتاب خدا حکم کند و قدرت حفظ نفس خود را داشته باشد.

دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است

وی با اشاره به حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) درباره امامت امت، ادامه داد: دیانت توحیدی در گرو تشکیل حکومت دینی با محوریت ولی فقیه است و کسی که با ولی فقیه مقابله می‌کند در واقع با امامان، ائمه اطهار و نماینده پیامبر اکرم(ص) مقابله کرده است.

شعله آشوب فتنه را آدم‌های هواپرست روشن کردند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شعله آشوب فتنه را آدم‌های هواپرستی روشن کردند که به جای تبعیت از خداوند از هوای خود تبعیت کردند، ابراز داشت: ملتی که تا قبل از انقلاب هیچ هویتی از خود نداشت و وابسته به بلوک شرق و غرب بود، با محوریت ولایت فقیه توانست حرکت عزت‌مدارانه و شرافت‌مدارانه خود را علیرغم جنگ تحمیلی، ‌ کودتاهای مختلف و فتنه ادامه دهد.

فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سخت‌تر و از هر خطری خطرناک‌تر بود/ صف‌آرایی همزمان قاسطین، مارقین و ناکثین در برابر ولی‌فقیه

وی با اشاره به اینکه دشمن فهمیده است که تنها راه‌نفوذش در ایران از بین بردن ولایت فقیه است به همین دلیل به دنبال انقلاب خواص در راستای سیاست‌هایش در فتنه ۸۸ بود، افزود: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سخت‌تر، از کودتا تخریب‌تر و از هر خطری خطرناک‌تر بود، در دوران امام علی(ع) سه گروه قاسطین، ‌ مارقین و ناکثین در زمان‌های مختلف در برابر امیرالمؤمنین ایستادند، ولی در زمان فتنه هر سه گروه با هم در برابر ولی فقیه قد اعلم کردند.

تأثیر استغاثه رهبری در خاموش شدن آتش فتنه

صدیقی با بیان اینکه کشور ۸ ماه در فتنه ۸۸ می‌سوخت و حمایت علنی سردمداران کفر از سران فتنه فضا را برای برخی مردم مشتبه کرده بود، اظهار داشت: در این فضا استغاثه‌ای که مقام معظم رهبری بیان کردند، دیدید که در دل‌های چه انقلابی را ایجاد کرد و فتنه خاموش شد،‌‌ همان گونه که امام علی(ع) فرمودند: چشم فتنه کور شد.

۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

وی ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه ‌۹ دی احیای همه ارزش‌های انقلاب و بروز باطن و حقیقت روح مردم بود، ادامه داد: حماسه ۹ دی تجلی غیرت و تجلی وفای مردم به غدیر امیرالمومنین(ع) و ولایت ائمه اطهار و وفاداری آن‌ها به خون‌هایی که به پای شجره ولایت فقیه ریخته شده بود، در واقع ۹ دی تودهنی زدن به همه قدرت‌های بزرگ بود که از فتنه حمایت می‌کردند که با حرکت خودجوش ایمانی مردم اتفاق افتاد.
نام:
ایمیل:
* نظر: