کد خبر: ۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید گول لبخند دشمن را بخوریم ادامه داد: دشمن، دشمن است و باید مراقب او بود.
به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در مصلای تهران اقامه شد.

گرامیداشت قیام مردم قم در ۱۹ دی، سالروز کشف حجاب توسط رضا پهلوی، جنایات تکفیری‌ها، دغدغه مردم در زمینه مساله هسته‌ای و مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و تذکر به دولت مهم‌ترین محورهای آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بود.

وی با اشاره به مناسبت‌هایی که پیش رو داریم به قیام مردم در ۱۹ دی، اشاره کرد و گفت: روز ۱۹ دی روز قیام مردم قم به واسطه اهانت به امام (ره) بود. این مردم انقلابی به جوش آمدند و به خیابان‌ها ریختند. عده‌ای هم شهید شدند و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم بیانات مفصلی ایراد کردند و بالاخره فرمودند وعده خدا قطعی است، اگر مومنین ایمان نافذ و بصیرت و مقاومت داشته باشند قطعا پیروزند.

کشف حجاب ضربهٔ پهلوی به اسلام بود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ۱۷ دی روز کشف حجاب اظهار داشت: مردم دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نمی‌کنند چه جنایاتی کردند، چه روزهای سختی بر ملت گذشت. ۱۷ دی روز کشف حجاب بود، حجاب را برداشتند در صورتی که حجاب یکی از اصول اساسی بود. از این رو به اسلام ضربه زدند و این ضربه از سوی پهلوی پدر اعمال شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: صحنه‌های آن روز از یادم نمی‌رود. پاسبان پهلوی به زنان حمله می‌کرد، چادر‌ها را برمی‌داشت و پاره می‌کرد. به یاد دارم در بازارچه به زنی حمله کردند و آن زن دستش را روی سرش گذاشت و در کوچه‌ای پنهان شد.

وی با بیان اینکه ما در آن دوران زنان پاکی داشتیم، افزود: برخی از زن‌ها سال‌ها به حمام نرفتند و حمام هم در خانه‌ها نبود می‌ترسیدند مورد حمله قرار گیرند. آن‌ها روی حجاب انگشت گذاشتند تا کشور اسلامی نباشد و به لباس‌های متحد‌الشکل توجه کردند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: هدف اصلی آن‌ها این بود تا مردم روحانی‌ها را کمتر ببینند و چهره روحانی در جامعه کمتر به چشم بخورد، در حالی که چهره جامعه باید اسلامی و دینی باشد. اگر گناهی آشکار انجام شد، همه مسئولند از این‌رو ۱۷ دی یادآوری جنایات پهلوی پدر و پسر است چه کشتارهایی انجام دادند و چه انسان‌هایی در زیر شکنجه شهید شدند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: در انتخاب عبادات سعی کنیم هر عبادتی که خدا را بیشتر راضی می‌کند انتخاب کنیم. در صدقه‌دادن روایت به ما می‌گوید اگر خویشاوندی فقیر است تو اول به او صدقه بده ضمن اینکه باید توجه داشت که صلحه رحم واجب و عمره مستحب است باید به این‌ها دقت کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جنایتی که تکفیری‌ها می‌کنند قابل احصا نیست افزود: جنایتکاران کجا بودند این‌ها از کی رشد کردند ضمن اینکه دارند رشد می‌کنند. با تبلیغات مسموم روی مغز آنان اثر می‌گذارند و انتحاری عمل می‌کنند. خود را می‌کشند تا عده‌ای از مسلمین نیز با آن‌ها کشته شوند و معتقدند با این کار به بهشت می‌روند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: رسوایی به جایی رسیده که پوتین به شورای امنیت پیشنهاد می‌کند عربستان را در لیست تروریست‌ها قرار دهید. واقعا کنار خانه خدا و به عنوان خادم‌الحرمین چه جنایاتی می‌کنند. چه وحشتی در دل مسلمین به وجود آوردند.

در مذاکرات هسته‌ای باید با دقت امتیاز‌ها را رد و بدل کرد

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هیئت ایرانی با گروه ۱+۵ اشاره کرد و با بیان اینکه در همین زمینه مردم و بویژه مردم متدین دغدغه‌هایی دارند ادامه داد: اینکه این دغدغه‌ها به جا یا بی‌جا است نمی‌توانم قضاوت کنم و در مقام قضاوت هم نیستم. اما می‌گویم آیا ارزش‌های انقلاب در مذاکرات حفظ می‌شود. آیا عزت اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد. چقدر امتیاز گرفتیم و چقدر امتیاز دادیم. باید دقت و محاسبه کرد.

وی تاکید کرد: آیا در به کارگیری واژه‌ها و کلمات در توافقنامه دقت لازم شده است تا کاملاً شفاف باشد. بعضی از کلمات دوپهلو یا چندپهلو است. واژه دستیابی و دسترسی هر کدام معنای خاص خود را دارد که در آن دقت نشده است.

آمریکا در مذاکرات هم شیطان بزرگ است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه آمریکای قلدر شیطان بزرگ است، اظهار داشت: شیطان بزرگ در مذاکرات هسته‌ای هم شیطان بزرگ است آن‌ها غیر از دشمنی با اسلام کار دیگری ندارند. بنابراین باید دقت شود تا بالاخره زحمات هیئت ایرانی آسیب نبیند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید گول لبخند دشمن را بخوریم ادامه داد: دشمن، دشمن است و باید مراقب او بود.

تشکر از مواضع وزیر امور خارجه درباره حضور ایران در اجلاس ژنو۲

وی ضمن تشکر از مواضع وزیر امور خارجه پیرامون نقش و حضور ایران در اجلاس ژنو ۲ افزود: من باید از هیئت ایرانی و وزیر امور خارجه تشکر کنم. وزیر خارجه آمریکا گفت ایران می‌تواند در کنار اجلاس حضور پیدا کند، اما هیئت ایرانی و وزیر محترم خارجه فرمود، ما حاضریم کمک کنیم تا مردم سوریه تصمیم بگیرند؛ اما نه اینکه در اجلاس شرکت نکنیم و در حاشیه ژنو ۲ باشیم. این در شأن ایران نیست، از این رو من به هیئت ایرانی تبریک می‌گویم.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: خوشبختانه مردم ما متشابهات را به محکمات ارجاع می‌دهند و محکمات نیز بیانات قاطع مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری هیئت ایرانی را تایید فرمودند و به همین دلیل ما هم تایید می‌کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به جنایاتی که در سوریه اعمال می‌شود، افزود: البته به حمدالله مطلع شدیم که ارتش سوریه موفق شده و پیشرفت‌هایی کرده است و عده‌ زیادی از تکفیری‌ها نابود شده‌اند. خداوند این عزیزان را به مرحله نهایی برساند.

روحانیون و رسانه‌ها ماهیت تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند

وی با بیان اینکه عراق نیز گرفتار تکفیری‌ها شده است، افزود: تمام ما از جمله روحانیت و افرادی که زمینه سخنرانی دارند و رادیوتلویزیون و اینترنت سعی کنند ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند، تا بفه‌مند چه جنایتی می‌کنند؛ البته عشایر عراقی به کمک دولت آمدند.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: بین تکفیری‌ها اختلاف نظر وجود دارد. خداوند به حق امام زمان (عج) همه آن‌ها را نابود کند.

تذکر به دولت

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان سخنانش در خطبه دوم با بیان اینکه تذکری به دولت دارم، گفت: به نظرم بعد از اینکه ۳ کارت زرد از مجلس گرفتند سهمشان تکمیل شده است و کافی است و گرفتار چنین مسائلی نشود.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه شما نمازگزاران و خود را به تقوا توصیه می‌کنم، گفت: اگر کسی به بن‌بست برسد راهش محصول تقوا است. تقوا انسان را از بن‌بست نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتم یکی از بحث‌های مهم قرآنی را مطرح کنم اظهار داشت: البته این بحث جلسات متعددی را اشغال می‌کند و در صورت حیات در جلسات بعدی آن را ادامه خواهند داد. موضوعی که می‌خواهم اشاره کنم، جایگاه انسان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با طرح این پرسش که جایگاه انسان در نظام هستی چیست، گفت: وقتی خدا آدم را خلق کرد به فرشتگان اعلام کرد خلیفه در زمین قرار می‌دهم، خلیفه یعنی اینکه کار خدایی کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: انسانی که تکریم شده و قرآن به آن عظمت داده چرا ضعیف خلق شده است. ضعیف قرارداده شده تا دچار تکبر نشود و غرور او را نگیرد.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: آقا ظلم‌ها و ستم‌هایی به مسلمین می‌شود انتقام بگیرید. ریشه ظلم و ستم را بسوزانید. امام زمان (عج) تا کی بشنویم سرجدتان بالای نیزه است. امام زمان (عج) سر بچه‌های شیعه را می‌برند، تا کی بشنویم شیعه را مسلمان نمی‌دانند.
نام:
ایمیل:
* نظر: