کد خبر: ۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کتاب خاطرات آقای مهربان، خاطرات یک معلم رزمنده و مبلغ فرهنگی است که پس از نقش آفرینی در دوران انقلاب، در دوران دفاع مقدس نیز می کوشد تا تعلیم و تربیت از سطح جامعه و جبهه نیز رخت برنبندد.
زندگینامه و خاطرات حجة الاسلام و المسلمین حاج غلامعلی مهربان

گفت و گو و تدوین: وحید کارگر جهرمی

ویرایش: زهرا یداله پنبه زاری

ناشر: مرکز نشر کتاب آسمان هشتم

شماره کتابشناسی ملی:3180144 

قیمت: 12000هزارتومان

نوبت چاپ: اول/92

بی گمان انقلاب اسلامی ایران بزرگترین و عمیق ترین انقلاب ارزشی، فکری و دینی در عصر حاضر است. امروز، ایران انقلابی با رهبری های پیامبر گونه ی  حضرت امام خمینی .ره. به عنوان پایگاه اسلام در جهان شناخته شده است.
پس از پیروزی انقلاب، توطئه ها و تهدیدها ی بسیاری،این حادثه بزرگ را مورد تهاجم قرار داد و با شروع جنگ تحمیلی اقشار مختلف ایرانی احساس کردند که بایستی با حماسه آفرینی در مقابل این تهدید جدی بایستند.
کتاب خاطرات آقای مهربان، خاطرات یک معلم رزمنده و مبلغ فرهنگی است که پس از نقش آفرینی در دوران انقلاب، در دوران دفاع مقدس نیز می کوشد تا تعلیم و تربیت از سطح جامعه و جبهه نیز رخت برنبندد.

خاطره ای از این کتاب:
....هنگامی که مقدمات بسیج دانش آموزی را فراهم می کردم، از نزدیک می دیدم که بیشترین نگرانی خانواده ها  و دانش آموزانی که به بسیج می آمدند،این بود که درس شان را چطور ادامه دهندو آیا آمدن به بسیج، باعث نمی شود به درس آن ها لطمه بخورد؟! اما با شروع جنگ تحمیلی و رفتن بسیاری از دانش آموزان به جبهه، کمتر خانواده ای بود که بگوید حالا که فرزندان ما به جبهه رفته اند، از درس عقب خواهند افتاد؛ بلکه بیشتر معتقد بودند که جنگ مهم تر است.
کار آموزش در جبهه را شروع و دبیرستانی به نام «دبیرستان شماره 1 جبهه» را در دی ماه 1361 دایر کردیم. اوایل کارش خیلی سخت بود؛ به طوری که سال تحصیلی 61-62 نتوانستیم امتحان بگیریم و بچه هایی را که آموزش داده بودیم، موقع امتحانات برایشان مرخصی گرفتیم و رفتند شهر، امتحان دادند ولی از سال بعد، تواننستیم در جبهه امتحانات را برگزار کنیم....
/224224
برچسب ها: جبهه و تحصیل
نام:
ایمیل:
* نظر: