کد خبر: ۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
امام جمعه مشهد گفت: ما با جنگ نرم دشمن علیه اسلام و انقلاب مواجه هستیم، باید توجه داشت که بسیج دانشجویی جبهه مقدم رویارویی با دشمنان است.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، آیت الله "سید احمد علم الهدی" نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مراسم مرحله نهایی یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور که صبح امروز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تقارن برگزاری این جشنواره با میلاد امام حسن عسکری (ع) و دهه فجر برکت خاصی به این برنامه داده است.

وی افزود: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که انقلاب در مقطع خاصی از فراز و نشیب‌ها قرار گرفته است. بسیج دانشجویی در بین اقشار مختلف بسیج نقش خاصی دارد. ما با جنگ نرم دشمن علیه اسلام و انقلاب مواجه هستیم، باید توجه داشت که بسیج دانشجویی جبهه مقدم رویارویی با دشمنان است.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: اگر جریان مقاومت را در موقعیت‌های مختلف تقویت کنیم و حالت مقاومت را در بسیج کاملا تحقق ببخشیم، بسیج در عرصه رسالت خودش بعنوان موثرترین جریان نقش آفرینی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید روحیه و توانایی مقاومت در بسیج را با بهترین وضع تعالی دهیم. بسیج نقش خودش را به خوبی ایفا می‌کند و مقاومت کلید اصلی موفقیت است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: علت ریزش در جامعه، ضعف در مقاومت است. این ریزش‌ها به دلیل ضعف مقاومت فرد در مقابل تندباد هواهای نفسانی و تهاجمات فکری و اعتقادی است. ما باید در عرصه رشد و مقاومت کار کنیم چون در بسیج محور اصلی مقاومت است که باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: خطر عمده‌ای که امروز دانشجویان با آن روبرو هستند القاء تریدهاست. دانشجویان باید کاری کنند که فضای خالی فرهنگی در محیط دانشگاه وجود نداشته باشد و خلاهای فرهنگی باید توسط دانشجویان پر شود تا دشمن فرصت رخنه و تهاجم به دانشگاه‌ها نداشته باشد.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: مهمترین ابزار مقاومت بخشی بسیج، قرآن است. قرآن بزرگترین روشنگری است که در بین تمام ظلمات و تاریکی‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند، بهترین سنگر و مرکز دفاعی مقاوم را نشان می‌دهد و نیروها را به آن طرف هدایت می‌کند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه این حرکت مبارک که شما دانشجویان آغاز کرده‌اید باعث توسعه قرآن در جریان مقاوم سازی بسیج خواهد بود. اگر انس با قران تقویت شود و بسیج دانشجویی با قرآن پرورش فکری و ذهنی پیدا کند هیچ عامل دگراندیشی در جهت منحرف کردن دانشجوی بسیجی نمی‌تواند گام بردارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: