کد خبر: ۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: منطق قوی انقلاب اسلامی توانسته است موجب پیروزی سوریه در مقابله با تروریست‌های مرتجع شود.
به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در کرمان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرهٔ امام راحل(ره) اظهار کرد: خداوند انشاالله رحمت و برکات خود را بر آن انسان ناجی و پاک و به تعبیر مقام معظم رهبری بی‌نظیر بعد از معصوم، نازل کند و با انبیاء و اولیاء محشور شود.

وی افزود: از اینکه شما با این چهره‌های مبارک و نورانی که هر کدام یک صفحه بسیار گویا و حقیقی بخش مهمی از ایثارگری و فداکاری این انقلاب هستید، دعوت را اجابت کردید و در این جلسه حضور دارید، صمیمانه احساس شرمندگی و تشکر می‌‌کنم.

جبهه، بهشت زنده بود

سردار سلیمانی با اشاره به خلوص و صفای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس دورانی بود که سرخ و سیاه نداشت و هر کس اخلاص داشت، زیر آن سقف جا می‌گرفت و جا داشت. کسی از کسی سوال نمی‌کرد، چه خطی و چه اندیشه‌ای داری؟ همین که ندای امام (ره) را لبیک گفته بود و به امام ارادت حقیقی خود را ابراز می‌کرد، آن‌جا خانهٔ او بود. مکانی که هر کس از هر کجا خسته می‌شد آن‌جا آرام می‌گرفت.

وی ادامه داد: روح، جسم و جان فرد در آن‌جا آرامش پیدا می‌کرد. جبهه یک بهشت زنده بود و هرکس بتواند به هر مقداری این شمیم را و این عطر را به جامعه ما تزریق کند و جامعه ما این بو را استشمام کند، به شهید خدمت کرده است.

حجم دشمنی و تحریم‌ها نشان از عظمت انقلاب دارد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: ما شناخت حقیقی از انقلاب را در دشمنی‌های علیه نظام اسلامی حس می‌کنیم. سی و چند سال این حجم سرمایه‌گذاری، دشمنی و تلاش از جنگ تا تحریم تا موضوعات مختلف دیگر نشان از عظمت انقلاب است و نشان می‌دهد انقلاب یک شی بسیار باارزش است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی را بر مبنای ۳ موضوع باید مورد بحث و بررسی قرار داد، تشریح کرد: انقلاب بر مبنای اسلام و مکتب اسلام، انقلاب بر مبنای شیعه و مذهب تشیع و انقلاب بر مبنای ایران و قومیت سه بعد انقلاب اسلامی هستند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: در این سه بعد، مهم‌ترین حادثه اولیه تاریخ اسلام در سال ۱۴۹۲ اتفاق افتاد. یعنی سقوط آندلس که نقطه اوج صعودی جهان اسلام است. آندلس در ۱۴۹۲ همزمان با پیدایش قاره آمریکا سقوط کرد. از آن زمان جهان اسلام یک سیر انحطاطی، قهقرایی و نزولی را طی می‌کند که ما در این دوره سقوط عثمانی به عنوان یک امپراتوری بسیار وسیع اسلامی داریم که بخش اعظمی از جهان اسلام را اداره می‌کرد.

فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: جهان اسلام به مستعمرات گوناگون تقسیم شد که بخشی از شامات را فرانسوی‌ها مستعمرهٔ خود کردند، انگلیسی‌ها شرق آسیا و بخشی از خاورمیانه و کشورهای مختلف اروپایی مثل بلژیک و یونان بخشی از جهان اسلام را مستعمرهٔ خودشان کردند. این کشور‌ها آمدند عثمانی را پاره پاره کردند و این سیر نزولی جهان اسلام که از سقوط آندلس آغاز شد با سقوط قدس در سال ۱۹۶۷؛ به نقطه صفر رسید. یهودی‌ها قدس را با همهٔ ثروت، امکانات و جمعیت مسلمان در دل جهان اسلام فتح کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن گفت: از سقوط قدس از سال ۱۹۶۷ میلادی هر اتفاقی می‌افتاده برای جهان اسلام زیر صفر بوده که مهم‌ترینش مسئله کمپ دیوید است.

گریه عرفات و اعتراف به فروختن مسلمان‌ها

سردار سلیمانی با اشاره به سفر "انور سادات" به تل‌آویو در گذشته تصریح کرد: "ملک فهد" پادشاه عربستان اولین بار نیست که به جهان اسلام خیانت می‌کند؛ در سال ۱۹۸۲ با برگزاری کنفرانس فاس، طرح سازش با اسرائیل را بنا نهاد که عرفات گریه کرد و به دوستان خودش گفت: عرب‌ها ما را فروختند.

وی با مقایسه سفر سادات به اسرائیل و ورود امام خمینی (ره) به ایران، افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، سیرصعودی جهان اسلام شروع و جلوی آن حرکت قهقرایی، انحطاط و سیر شدید نزولی جهان اسلام گرفته و به سیر صعودی تبدیل شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امام بود که با اقدام و کار شجاعانه خود و با عمل کم‌نظیرش جهان اسلام را از سیر نزولی نجات داد و به سمت حرکت صعودی سوق داد. شما در این صعود هستید، همه حوادثی که اتفاق افتاد، یک صعود است. حوادث جنگ ۳۳ روزه و حادثه جنگ ۲۲ روزه و موضوعات مختلف دیگر همین است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین رهبر عرب جمال عبدالناصر بود که در اوج جنگ اعراب با اسرائیل، فرماندهی جبهه اعراب را به عهده داشت، گفت: جریانی به عنوان ناصریسیم در عالم عربی وجود داشت که یک جریان گسترده بود، فقط مصر هم نبود. ناصر موشکی داشت به نام "ظافر" که قادر بود تل‌آویو را بزند. اما جرات نکرد موشک را به تل‌آویو شلیک کند درحالی که در حال جنگ بودند و صحرای سینا در اشغال بود.

امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: وقتی که فلسطینی‌ها با سنگ مقاومت می‌کردند، سرانه درآمد کشورهای اسلامی و عربی قریب به ۱۰۰۰ میلیارد دلار بود و مخازن آن‌ها از سلاح‌های گوناگون اروپایی پر بود.

وی افزود: حجم سلاح‌هایی که عربستان سالانه از آمریکا و سایر کشورهای غربی خریداری می‌کند، بیش از عدد آدم‌های موجود در درون این کشور است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد. امام آمد و این جسارت را به رزمندگان مسلمان داد. این موشکی که برای اولین بار به تل‌آویو خورد، مصری، عربی و ترکی نبود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام نبود و این انقلاب و نظام ایجاد نشده بود، خدا می‌داند جهان اسلام چه وضعی داشت. کما این‌که هنوز پاره‌ای از آن دارای چنین وضعی است. در بعد مذهب، ما شیعه هستیم و افتخار کشور این است که ۹۲ درصد از جمعیتش را شیعیان تشکیل می‌دهند.

سردار سلیمانی با اشاره به تاریخ اسلام بعد از ائمه اطهار(ع) گفت: بعد از وجود ائمه، هیچ کجا شیعه جرأت ابراز مذهب خودش را نداشت. عثمانی‌ها مجلسی داشتند به نام مجلس مبعوثان، که در آن همهٔ ادیان اعم از مسیحیان و یهودیان نماینده داشتند و برادران اهل سنت ما هم نماینده داشتند و تنها مکتبی که حضورش ممنوع بود، تشیّع بود.

امام مرجعیت سیاسی برای شیعه بنا نهاد/ جمهوری اسلامی، مرجعیت سیاسی شیعه شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: زمانی‌که انگلیسی‌ها به عراق حمله کردند، عراق در سیطره عثمانی بود و تنها مجموعه‌ای که در مقابل انگلیسی‌ها مقاومت کرد شیعه و علمای شیعه بودند. وقتی عراق جدید تأسیس شد و ملک فیصل در عراق روی کار آمد، ۶۰ درصد جمعیت عراق شیعه بود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شیعه مرجعیت دینی داشت، تابعیت فقهی از مراجع خودش داشت ولی مرجعیت سیاسی نداشت. امام آمد و این مرجعیت سیاسی را برای شیعه بنا گذاشت. جمهوری اسلامی، مرجعیت سیاسی شیعه شد.

مرجعیت عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید

سردار قاسم سلیمانی با بیان این‌که در ساختار جمهوری اسلامی می‌توان همهٔ ارزش‌ها در بعد دینی، انسانی و اخلاقی یافت، تاکید کرد: امام این قابلیت را به وجود آورد که ایران بتواند مرجعیت سیاسی شیعه شود. فرض کنید ایران اسلامی نبود و ایران شاه بود. برخی فکر می‌کنند بنای روحانیت فقط یک بنای یک جانبه است. بنای مذهبی، دینی بوده. همین مرجعیت بود که توانست عراق را از حلقوم آمریکا بیرون بکشد و سامانش بدهد.

وی اظهار کرد: اگر مرجعیت نبود چه کسی می‌توانست این کار را انجام دهد. اصلاً کجا می‌توانست شیعه عراق، به ایران اتکا کنند.

۷۰ درصد نفت جهان در مناطق شیعه نشین قرار دارد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: احیای شیعه با مرجعیت ایران قطبیت و قدرت در بعد سیاسی، امنیتی و اقتصادی به ایران داد.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله اقتصادی جهان، نفت است. سه کشور ایران، عربستان و عراق بیشترین نفت جهان را دارند و نزدیک به ۷۰ درصد نفت جهان در این سه کشور است که همهٔ این ۷۰ درصد در مناطق شیعه‌نشین است. حجم زیادی از نفت عراق در کُریدور بصره - بغداد منتقل می‌شود و عربستان ۸۰ درصد نفتش را در منطقه شیعه نشین قطیف قرار دارد و این موضوع موجب ترس عربستان از قدرت شیعیان در منطقه شده است.

وی در ادامه با اشاره به دیدارش با یکی از رهبران عراقی در گذشته افزود: او به من گفت، با طارق الهاشمی  پیش ملک عبدالله رفتیم و او بشدت ناراحت بود. ملک عبدالله به طارق هاشمی گفت: من ۲میلیارد دلار به شما کمک کردم که شیعه بر عراق حکومت کند؟!
 
مانور ۲۰ میلیونی اربعین در عراق از هر رژه مسلحانه‌ای موثر‌تر بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: ما به عراق پولی نمی‌دهیم و خرجی نمی‌کنیم. ما الان قریب به ۱۲میلیارد دلار با عراق تجارت داریم و این قابلیت رسیدن به ۳۰ میلیارد دلار را دارد. سال گذشته یک میلیون و دویست هزار زائر از عراق به ایران آمدند که هر کدام بین ۳ تا ۵ هزار دلار خرج کردند.

وی افزود: مانور ۲۰ میلیونی در اربعین امام حسین (ع) در عراق و مجاور عربستان، قابل وصف نیست.

سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد: این قدرت‌نمایی ما بیش از رژه مسلحانه‌ای است که هواپیما‌ها، تانک‌ها و توپ‌ها را به نمایش بگذاریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ایران همیشه در طول تاریخ شاهد جنگ‌های سهمگین بوده است. در تاریخ هفتصد سال  گذشته ایران، سامانی‌ها، خوارزم‌شاهی‌ها و قومیت‌های گوناگونی بر ایران حکومت کردند. سلجوقیان از جاهای مختلف آمدند و یک دوره طولانی افغان‌ها و مغول‌ها در ایران بودند. برای اولین بار در دفاع مقدس، ایران یک طرف و تمام قدرت دنیا یک طرف قرار گرفت و ایران یک متر از خاک خود را از دست نداد و ایستاد و سرافراز، سربلند و پیروز شد.

وی در ادامه بیان کرد: این پیروزی نتیجهٔ این بود که مذهب پشتوانه ملیت و قومیت بود. در سالگرد پر افتخار عملیات والفجر ۸ هستیم. چه عاملی این صحنه دل‌آرای شهید امینی و غواص‌های دیگر عملیات کربلای ۴ و ۵، آن صحنه وحشتناک و حیرت آور، ترسناک را در دل شب، در آب، پدید آورد؟ آیا همه این‌ها به غیر از قدرت مذهب برحق تشیع بود؟

امام با تاسیس جمهوری اسلامی، ایران را بیمه کرد

سردار قاسم سلیمانی با بیان این‌که امام با تلفیق دین و جمهوریت بستری درست کرد به نام جمهوری اسلامی که ایران را بیمه کرد، گفت: قدرت‌های امروز با قدرت‌های زمان مغول‌ها، افغان‌ها، تاتار‌ها، تاجیک‌ها و سامانی‌ها و خوارزم‌شاهیان قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: قدرتی که مردم در ۲۲ بهمن نمایش دادند، هنر امام و تلفیق مذهب و ملیت بود. امام آن را طوری طراحی کرد که هیچ کس بر دیگری برتری نداشته باشد. نه مذهب بر مردم‌سالاری و نه مردم‌سالاری بر مذهب.

نهضت آزادی‌ها و ملی‌گرا‌ها در دفاع مقدس کجا بودند؟

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: ولایت فقیه و مردم دو کانون اساسی قدرت و عظمت نظام اسلامی هستند. ملی‌گرایی اگر به معنای حب وطن باشد، بد نیست اما این ملی‌گرایی‌ای که در کشور به وجود آمد، دروغین و برای تضعیف اسلام گرایی بود. این ملی‌گرایی برای ساختن وطن نبود واگرنه ما در جنگ شاهد آن بودیم.

وی افزود: جنگ یک تهاجم خارجی بود. ایران که قلب ملی‌گرایی حقیقی است، از طرف دشمن دیرینه و تاریخی‌ش  مورد تهاجم قرار گرفت، پس کجا بودند این ملی گرا‌ها، ما ندیدیم نهضت آزادی را، ما ندیدیم جبهه ملی را.
 
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر کسی حس ملی‌گرایی داشته باشد، باید امروز به این کار امام سجده کند. کار بزرگی که امام برای این ملت و قومیت و برای این کشور کرد.

وی تاکید کرد: وقتی حیوانی کشته می‌شود یا آتش سوزی می‌شود طرفداران محیط زیست، جمع می‌شوند و حرکتی می‌کنند. ما در ملی‌گراهای خودمان در هشت سال دفاع مقدس به این اندازه هم ندیدیم. ندیدیم این‌ها حرکتی بکنند.

در سوریه؛ منطق ایران موفق بوده است

سردار قاسم سلیمانی سوریه را محور جدال اساسی بین استکبار و انقلاب دانست و گفت: در بحران سوریه جهان غرب یک طرف قرار دارد و ایران طرف دیگر.

وی افزود: بعضی‌ها تز روشنفکری می‌دهند که حالا بشاراسد برود و یک نفر دیگر بیاید. یا می‌گویند فرض کنید مرده. این‌ها حقیقت موضوع را نمی‌دانند. چرا آمریکا، اسرائیل، ترکیه و عربستان سه سال است که بر رفتن این آقا از سوریه اصرار دارند؟

وی با اشاره به جنگ صفین در صدر اسلام اظهار کرد: امروز در سوریه با الله اکبر سر می‌برند. یک فردی آمد پیش من و گفت: آقای زرقاوی شب تا صبح قرآن می‌خواند و گریه می‌کند، خودش یک جا۱۲۰ نفر را سر می‌برد!

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است. چون این منطق قوی است. همه آن تبلیغات و زور‌ها تأثیر خود را نمی‌گذارد. امروز یک مدل در منطقه ایجاد شده، همهٔ تلاشی که سعودی‌ها انجام می‌دهند این است که با سلفیّت بذر نفاق را در جهان اسلام بکارند.

وی ادامه داد: ترس ‌آن‌‌ها این است که مدل و نمونهٔ جمهوری اسلامی در درون آن‌ها تاثیر بگذارد که برخلاف تصور آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

ولایت فقیه خط قرمز ماست

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ما باید همیشه خودمان را قدردان؛ مدیون؛ بدهکار و شرمندهٔ امام و راه شهدا بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله خداوند همه ما را در این راه ثابت قدم بدارد و توجه کنیم هر کجا که هستیم جمهوری اسلامی به معنای همهٔ خصوصیت آن باقی بماند و ولایت فقیه خط قرمز ما باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: