کد خبر: ۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
امام جمعه موقت تهران درباره دستور العمل‌های رهبر معظم انقلاب برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این دستور العمل‌ها هستند، گفت: صاحبنظران و مجریان باید این سیاست‌ها را درست اجرا کنند.
به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول که درباره «عفت» سخن می‌گفت، با توصیه نمازگزاران به تقوا و ورع اظهار کرد: عفت، یعنی اقتدار و قدرت مهار کردن شهوت و غضب؛ اطاعت از خدا یعنی نگهداشت شهوت و غضب در حد اعتدال و اعمال کردن آنگونه که خدا دستور داده و تجاوز از نقطه اعتدال خلاف عفت است.

امام جمعه موقت تهران پوشش حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل مرد نابینا را یادآور شد و افزود: استدلال حضرت این بود که من او را می‌بینم و او بوی مرا احساس می‌کند. هر دوجمله این بانوی بزرگ اسلام سازنده است چرا که آن حضرت طول تاریخ را حساب می‌کرد و نظر به سیر آن داشت.
 
وی نکته دیگر پوشش آن حضرت در مقابل نابینا را‌‌‌ همان حس نکردن بوی حضرت عنوان کرد و گفت که حضرت زهرا (س) عطر زده بود و نمی‌خواست فرد نابینا بوی عطر را احساس کند و این نشان می‌دهد که زن نباید برای بیگانگان جلب توجه کند.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه اعتدال در همه امور چه مالی، سیاسی و اخلاقی باید رعایت شود، گفت: چون انسان همیشه با این دو دسته از مسائل یعنی جلب منافع در دنیا و دفع مضار در این عالم مواجه است، لذا باید اعتدال را رعایت کند.
 
وی ادامه داد: انسان آنجایی که می‌خواهد باید درست آنگونه که خدا خواسته نه هوای نفس، عمل کند و آنجایی که هم نمی‌خواهد، باید آنگونه که خدا نهی کرده نه هوای نفس، رفتار کند و این معنای اعتدال است و همه ما باید قدرتی داشته باشیم که با این قدرت بتوانیم خودمان را حفظ و مهار کنیم و این معنای عفت است.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه قرآن کریم در مباحث مختلف به‌شان عفت پرداخته است، اظهار کرد: از جمله در سوره مبارکه نور خداوند فرموده است به مومنان بگو که چشمانتان را به زیر افکنید و شهواتتان را مهار کنید و به زنان هم چنین بگویید.
 
وی با استناد به حدیثی از امام علی (ع) مبنی براینکه آخرالزمان که بیاید طوری است که فسق گویا بنیاد و ساختمان انسان شده است، گفت: جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم یک جامعه خطرناکی است و باید عفت را رعایت کنیم.
 
آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم درباره دستور العمل‌های رهبر معظم انقلاب برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این دستور العمل‌ها هستند، اظهار داشت که صاحبنظران و مجریان باید این سیاست‌ها را «درست» اجرا کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شخص رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این سیاست‌ها هستند و این کار به دست «بدنه» و کسانی که باید مشورت بدهند، باید اجرایی شوند.
 
وی تصریح کرد: این کار به دست صاحبنظران و مجریان باید انجام شود و این‌ها باید آن را درست انجام دهند.
 
آیت الله محمد امامی کاشانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه در مورد گذر سریع عمر نمازگزاران را بر رعایت تقوی و آباد کردن خانه آخرت توصیه کرد و گفت: یکی از این آبادی‌ها کمک به بستگان، ارحام، بینوایان، ایتام، تامین جهیزیه دختران، ازدواج پسر‌ها و تهیه کردن خانه برای ارحام بستگان همسایگان دوستان است.
 
وی به گزارش سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و اذعان داشت: البته آقای انواری گزارشاتی از کمک به بینوایان ارائه کردند، این نهاد محترم هم دوستان معتمد و فعال زحمت می‌کشند ولی هر انسانی خود اقوام و امکاناتی دارد، این پول‌ها را کنار گذاشتن به کار نمی‌آید و به خانه‌ای که مامور به شده‌اید به آنجا بروید و محل ابدی شماست، سبقت بگیرید.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر اظهار کرد: دیروز سالگرد تشکیل بنیاد شهید بود که امام برای شهدای عزیز و گرانقدر ما تشکیل داده بودند، یاد امام را گرامی می‌داریم و شهدای بزرگوار را تعظیم می‌کنیم، خداوند همه را مه‌مان فاطمه قرار دهد و پدر، مادر، فرزندان و همسرانشان اجر دهد.
 
وی با اشاره به سالروز تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی گفت: امروز روز تحریم تنباکو به وسیله میرزای شیرازی است. روس‌ها و انگلیسی‌ها قراردادی بستند و میرزای قمی، علمای عراق، ایران و کشورهای مختلف به میرزا نامه نوشتند وایشان فکر می‌کردند چه کنند، آمدند وضو بگیرند، فرمودند الیوم شرب تنباکو به هر نحو امکان مبارزه با امام زمان است.
 
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این موضوع در تمام بلاد شیعه پخش شد و حتی در دربار ناصرالدین شاه کسی جرات نکرد قلیان بکشد و این بیان اسلام است که می‌تواند قدرت اسلام را در تقاط مختلف نشان دهد.
 
آیت الله امامی کاشانی در ادامه بر همکاری و کمک تمام مومنین برای اداره کشور تاکید کرد و گفت: تمام مومنین در این مسائل و اداره کشور همه باهم کمک کنند و در این صورت است که کشور در رفاه قرار می‌گیرد و دشمن نسبت به مطامعی که نسبت به مسلمین دارد، مایوس می‌شود.
 
خطیب آخرین نماز جمعه سال ۱۳۹۲ همچنین درباره اقدامات کا‌ترین اشتون در جریان سفر اخیر به ایران نیز گفت: در همین روزهای اخیر دیپلماتی برای مسائل انرژی هسته‌ای می‌آید و در تهران به کارهای دیگر می‌پردازد و این کار‌ها یک چیزی را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: البته این درسی برای ما و جامعه اسلامی و دنیاست و البته دنیا، نه، همین افرادی که در بالا نشسته‌اند و جنایات هم از آن‌ها است.
 
ایت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: امریکا و صهیونیست‌ها که همه برنامه‌ها را اجرا می‌کنند، منظور این‌ها اراذل اوباش هستند و وقتی امام عصر ظهور کند، این‌ها را گردن می‌زند و با مردم کاری ندارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: این‌ها حقوق بشر، ارزش‌های انسانی و مفاهیم را مصادره کردند و به نام حقوق بشر کارهایی ضدانسانی می‌کنند. تکفیری‌هایی که به نام اسلام، مسلمان می‌کشند، آن‌ها هم عامل آمریکا و غرب هستند و به نام دفاع از حقوق بشر هر جنایتی که از دستشان می‌آید، انجام می‌دهند. بعد از این طرف و آن طرف می‌بینند کجا عیبی بتراشند و به دنیا نشان دهند.
 
وی تاکید کرد: جهان اسلام و ملت ایران در انسجام و یکپارچگی به بیانات رهبری توجه دارند و بر اساس آن حرکت می‌کنند و این اقدامات برای آن‌ها ارزشی ندارد، ولی این‌ها خودشان را نشان می‌دهند و از کوزه‌‌ همان برون تراود که در اوست.
 
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی گفت: در دنیای اسلام از سوریه، مصر و از همه بد‌تر فلسطین و بحرین نسبت به مسلمانان جنایاتی مرتکب می‌شوند که واقعا تکان دهنده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: