کد خبر: ۲۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
زائران کاروان راهیان نور مهدیشهر در نخستین روز از سفر خود به مناطق عملیاتی جنوب کشور، از منطقه عملیاتی فتح‌المبین دیدن کردند.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کاروان راهیان نور شهرستان مهدیشهر ظهر امروز با حضور در یادمان فتح‏المبین و منطقه شرهانی، با آرمان‌های شهدا و امام راحل میثاقی دوباره بستند. همچنین زائران سرزمین‏های نور از مناطق عملیاتی و یادمان‏های شرهانی، کرخه، دانیال نبی (ع) و فتح‏المبین و فکه بازدید کرده و با روایتگری راویان، با چگونگی برگزاری عملیات‏ و فداکاری و استقامت رزمندگان در مناطق مختلف آشنا شدند.

راوی کاروان راهیان نور مهدیشهر در این منطقه به بیان تاریخچه منطقه و موقعیت استراتژیک و عملیاتی آن پرداخت و گفت: در عملیات فتح‏المبین، دشمن با تسلط بر ارتفاعات دو شهر دزفول و شوش، آنها را مورد شلیک موشک‏های خود قرار داد.

محمدقلی ذوالفقاریان افزود: قسمتی از شهر شوش ویران و خالی از مردم شد و در این میان ،دزفول مورد تهاجم کم‌تری قرار گرفت و مردمی که شهدای زیادی داده بودند، مقاومت کرد.

راوی کاروان راهیان نور مهدیشهر بیان کرد: آزادسازی این دو شهر از دست دشمن پیروزی مهمی محسوب می‌شد؛ ارتفاعات در رادار دشمن اهمیت بالایی داشت و این دو شهر از طریق کنترل پرواز زیر نظر دشمن بود و می‏توانست با موشک به سادگی دزفول را با خاک یکسان کند.

ذوالفقاریان اضافه کرد: صدام در رجزخوانی‏هایش گفته بود که اگر ایران سایت و رادار را بگیرد، بنده کلید بصره را به دست آنها خواهم داد.

راوی کاروان راهیان نور مهدیشهر اظهار کرد: در این میان، رزمندگان و سپاه پراستقامت برای پاسخ به یاوه‏گویی دشمن جهت حمله وسیع و عقب راندن دشمن بعثی از خاک کشورمان در پی آماده شدن حمله نظامی بودند و با استخاره به قرآن کریم، آیه 18 سوره مبارکه «فتح» مقابل دیدگان فرماندهان جنگ آمد که این عملیات فتح‏المبین نامگذاری شد.

ذوالفقاریان خاطرنشان کرد: این عملیات در غرب شهر دزفول و شهر شوش با رمز «یا زهرا (س)» در سه مرحله به منظور آزادسازی سایت‌های چهار و پنج آغاز شد و رزمندگان با حملات گسترده خود بر دشمن و با دور زدن آنها و استفاده از امکانات دشمن که به تصرف آنها درآمده بود و دشمن را زیر آتش قرار داده و سایت‌ها را از دست عراقی‏ها آزاد کردند.

وی عزت و سربلندی امروز کشور ما نشأت گرفته از پایمردی و استقامت همین رزمندگان در میادین جنگ و جان‌فشانی شهدا دانست. راوی کاروان راهیان نور مهدیشهر اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان، امروز روح استقامت و سربلندی بیش از پیش در نسل‌های جوان ما دیده می‏شود که باعث رشد و بالندگی و شکوفایی میهن اسلامی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: