کد خبر: ۲۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با اشاره به استقبال از نمایشگاه‌های فرهنگی راهیان نور گفت: اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی را پشت سر بگذاریم و به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم باید با مدیریت جهادی کارها را انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی ناظری، در خصوص برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی در یادمان‌ها و مناطق اسکان زائران راهیان نور اظهار کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج محصولات فرهنگی خود را در سه استان کرمانشاه ایلام و خوزستان عرضه می کند که در استان کرمانشاه در چهار منطقه مرصاد، گیلان‌غرب، قصر شیرین و دشت ذهاب نمایشگاه در حال برگزاری است و در استان ایلام در قرارگاه امیرالمومنین، نقطه ایثار قلاویزان، سه راهی جندالله و شرهانی نمایشگاه برقراراست، در استان خوزستان به خاطر این که عمده مناطق عملیاتی دفاع مقدس و عمده عملیات ها در این استان واقع شده و حجم زائران آن بیشتر است نمایشگاه های بیشتری را برای عرضه محصولات فرهنگی به خود اختصاص داده است.

وی از یادمان شلمچه به عنوان محل نمایشگاه مرکزی نام برد و خاطرنشان کرد: در اردوگاه ها نیز نمایشگاه ها دایر است و زائرانی که شب ها در این اردوگاه‌ها اسکان می‌یابند از این نمایشگاه بازدید می کنند. اردوگاه شهید باکری، اردوگاه ثامن الائمه، اردوگاه حبیب اللهی و اردوگاه میثاق بارز ترین اردوگاه های عرضه این محصولات فرهنگی هستند.
 
سردار ناظری ضمن اشاره به استقبال زائرین از این نمایشگاه ها گفت: سیاست کلی ما در بسیج همانی است که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با خادمین راهیان نور بیان داشتند که کارها را به موسسات خصوصی و مجموعه هایی که جوانان دایر کرده اند، واگذار کنیم و ان‌شاءالله سال آینده در تمام زیارتگاه‌های جنوب به همت همین جوانان نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: این نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا عزیزانی که در شهرستان‌ها دسترسی برای تهیه این کتاب‌ها و محصولات فرهنگی را ندارد به صورت سهل‌الوصول بتواند محصولات را تهیه کرده و به شهرهای خود ببرند و به همین منظور محصولات فرهنگی با تخیف ویژه به همه زائرین ارائه می‌شود.
 
معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج ضمن اشاره به نامگذاری امسال و حل مشکلات فرهنگی تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی را پشت سر بگذاریم و به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم باید با مدیریت جهادی کارها را انجام دهیم. مدیریتی که امتحان خود را در دوران 8 سال دفاع مقدس پس داده و در برابر یک تهدید بزرگ با، به صحنه آوردن مردم و توان مردمی مشکلات را حل کرده است و ما باید از دست آوردهای آن استفاده کنیم.
 
وی در پایان به ظرفیت سپاه و بسیج در استان‌ها اشاره کرده و بیان کرد: با توجه به استقبال سپاه‌های استانی از این طرح، برای سال‌های آینده از ظرفیت سپاه و بسیج در استان‌ها برای اجرای هر چه بهتر این نمایشگاه‌ها بهره خواهیم برد.

نام:
ایمیل:
* نظر: