کد خبر: ۲۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
وزرای سابق بهداشت طی نامه ای به مقام معظم رهبری ابلاغ سیاستهای مدبرانه و فراگیر ایشان را نویدبخش افق روشنی برای توجه عمیق تر به پیشرفت پایدار سلامت محور کشور و انجام اصلاحات ساختاری در تمامی ابعاد سلامت و ارتقاء شاخصها و تامین عدالت در سلامت عنوان کردند.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، متن این نامه به شرح زیر است:

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی

با اهدای سلام و تحیات فراوان

ابلاغ سیاستهای مدبرانه و فراگیر حضرت عالی در بخش سلامت کشور عزیزمان، نقطه عطفی است بر تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بخش عظیم و حساس سلامت توسط مسئولین و دست‌اندرکاران این حوزه و افق روشنی را برای توجه عمیق‌تر به پیشرفت پایدار سلامت محور کشور و انجام اصلاحات ساختاری در تمامی ابعاد سلامت و ارتقاء شاخص‌ها و تأمین عدالت در سلامت نوید می‌دهد.

بدیهی است ابلاغ این سند بخش دیگری از مجموعه توجهات و عنایات حضرت‌عالی به مقوله اساسی و کلیدی سلامت می‌باشد. ابلاغ سند چشم‌انداز با محوریت سلامت و رهنمودهای آن رهبر فرزانه در زمینه سبک زندگی اسلامی ایرانی و ارشاد راهگشا و روشن‌گر حضرت عالی در لزوم قرار گرفتن سلامت در رده برنامه‌های اصلی کشور و لزوم توجه به سلامت آحاد مردم با بیان گرانقدر جناب‌عالی که فرموده‌اید: کاری بکنید که وقتی کسی بیمار شد جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد و اشارات آن رهبر معظم که ارتقاء معنوی هم نیازمند سلامت جسمی است، همگی برگ‌های زرینی از دفتر عنایات و توجهات معظم‌له به مقوله بسیار حساس و مهم سلامت آحاد جامعه محسوب می‌گردند که لازم است برنامه عمل آینده کشور قرار گیرند.

این سیاست‌ها قطعاً راهگشا و چراغ فروزانی برای خط‌مشی گذاری و برنامه‌ریزی مسئولین و دست‌اندرکاران بخش سلامت خواهد بود.

بدینوسیله ابراز تشکر و سپاس فراوان و ویژه وزرای اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به محضر آن رهبر دانشمند و فرزانه تقدیم می‌نماییم و سلامت و عزت حضرت‌عالی را از خداوند متعال خواستاریم.

دکتر موسی زرگر، دکتر هادی منافی، دکتر سیدعلیرضا مرندی، دکتر ایرج فاضل، دکتر رضا ملک‌زاده، دکتر محمد فرهادی، دکتر مسعود پزشکیان، دکتر کامران باقری لنکرانی، دکتر مرضیه وحید دستجردی، دکتر محمدحسن طریقت منفرد.

پیش‌تر نیز دکتر هاشمی وزیر بهداشت، طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از ایشان عنوان کرده بود: سیاستهای اعلام شده زمینه تحولی چشمگیر در عرصه سلامت خواهد شد و همکارانم با همه توان برای تحقق سیاستهای مدبرانه ابلاغ شده تلاشی خستگی ناپذیر خواهند داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: