کد خبر: ۲۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رزمندگان ما با مدیریت جهادی و روحیه جهادی توانستند در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های بزرگ را بیافرینند.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله "محمد نقی لطفی" نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد صبح امروز در همایش بزرگ تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهید، اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکر و سپاس گذار هستم که امروز توفیق داد در این اجتماع عظیم در این مجلس نورانی با قدوم مادران و همسران شهدای عزیز مزین شده است حضور پیدا کنم.

وی افزود: ابتدا تسلیت عرض می‌کنم سالروز وفات بانوی گرامی اسلام مادر شهیدان همسر شهید جناب‌ام البنین و پیشاپیش میلاد با سعادت مادر شهیدان و همسر شهید، صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) تبریک عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهیدان وظیفه همه ماست چون اجر و ثواب این مادران کمتر از اجر و پاداش شهیدان نیست.

وی گفت: اگر ما دوران دفاع مقدس را یک موزه مهم تاریخی تلقی کنیم نگین برجسته این موزه شهدا هستند و نگین زیبا و نورانی این موزه مادران و همسران و فرزندان شهدا هستند چون با صبر و استقامت راه شهیدان را ادامه دادند و یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داشتند.

آیت الله لطفی عنوان کرد: مادر شهدای عزیز کربلا ۴ شهید‌ام البنین است که این بانوی بزرگ افتخار همسری مولای متقیان علی (ع) پیدا کرد و خدای تعالی ۴ گل از گل‌های عالم به پاس همسرداری ولایت و امامت به او عنایت کردفضائل این بانوی بزرگ فراوان است، تقوای او، اخلاص او، ولایتمداری او همسرداری او برای همه بانوان و برای همه زنان عالم عموما و برای جامعه اسلامی ما به ویژه الگو است.

وی افزود: باید از او یاد بگیریم همسرداری را، وفاداری را، تربیت فرزندانی مثل قمربنی هاشم آن چنان بالا رفت این بانو، اوج گرفت در مسیر معنوییت و خدای تعالی این افتخار به داد که ۴ فرزند به او بدهد در راه خدا فداکاری بکند، عاشقانه و عارفانه به شهادت می‌رسند و برگ زرین دیگری برای مادر خود بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: بسیار کار به جایی است که هرسال در سالروز وفات این بانوی بزرگ چنین مجالسی را بر پا کنیم، اجر بنهیم به فداکاری شما مادرانو همسران شهیدان، تبریک به شما بگوییم بخاطر تربیت فرزندان عزیزی که عزت و عظمت و شکوه برای این کشور، این نظام، این انقلاب به ارمغان آوردند.

وی گفت: امروز عزت ما شکوه ما عظمت ما اقتدار ما مرهون خون شهیدان و صبر و استقامت مادران و همسران و فرزندان شهداست، آنچه این انقلاب را در برابر همه فشار‌ها مستحکم کرده، پایدار کرده و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده خون شهیدان و صبر و استقامت شما مادران و همسران است.

آیت الله لطفی عنوان کرد: چرا دشمنان ما در همه عرصه‌ها علیه انقلاب ناکام شده‌اند؟ چرا دشمنان با اینکه ابرقدرند دارای امکانات فراوان نظامی هستند اما جرات تعرض به این کشور امام زمان و کشور زهرا نمی‌کنند؟ در تحلیل‌هایی که دارند می‌گویند ملت ایران، ملتی شهادت طلب هست پایانقلاب و اسلام و نظام که به میان آمد سر‌ها را آماده می‌کنند برای تقدیم کردن جان‌ها را در طبق اخلاص می‌گذارند برای فداکاری بنابراین امام (ره) فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی افزود: امام حسین شهید است شهید باعزت، فرزندان شما، همسران شما شهدای عزیزی هستند که ذلت را نپذیرفتند، ذلت از آن آن ملت و جمعیتی است که شهادت ندارد فرهنگ شهادت ندارد، این فرهنگ شهادت و ایثار است آن روز کشور ما را یک کشور با عظمت، قدرتمند در دنیا معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: ما باید یاد و خاطره شهیدان را هر روز و هر ساعت به یاد داشته باشیم، فراموش نکنیم.

وی گفت: سال، سال فرهنگ است رهبر عزیز انقلاب امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرده‌اند، فرهنگ بر همه چیز مقدم است، آن فرهنگی که در اسلام است فرهنگ عزت، فرهنگ پویایی، فرهنگ بالندگی، فرهنگ استقلال، فرهنگ ظلم ستیزی، فرهنگ استکبار ستیزی، این‌ها باید در سال ۹۳بیشتر شود، به طور قطع آن فرهنگی که مد نظر رهبری است فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت است.

آیت الله لطفی خاطرنشان کرد: رزمندگان عزیز ما با مدیریت جهادی و روحیه جهادی توانستند حماسه‌های بزرگ را بیافرینند مادران شهیدان اگر جنازه شهیدان را دیدند و بوسیدند و با کمال افتخار اعلام داشتند این شهید را تقدیم کردیم به اسلام، شهید را تقدیم به امام و امام حسین کردیم، این بزرگ‌ترین فرهنگ است.

وی افزود: دشمنان فرهنگ دینی ما در تلاش‌اند که فرهنگ ایثار و فداکاری و خودباوری را ازما بگیرند، ما در دوران جنگ با خودباوری و مدیریت جهادی آن حماسه‌های بزرگ را آفریدیم، پیروزی‌های بزرگ بدست آوردیم، در میدان علم و دانش، فرهنگ جهادی، دانش هسته‌ای را برای ما به ارمغان آورد و الا ماکه فاقد این دانش بودیم به طور قطع در همه زمینه‌ها با همین فرهنگ خوداتکایی و خودباوری بدون چشم داشت به دیگران، دیگرانی که این دانش هارا دارند دشمن ما هستند آن‌ها اصلا نمی‌خواهند که ما سر در تن داشته باشیم تا چه برسد به پیشرفت، مانع تراشی می‌کنند اما این خوداتکایی جوانان عزیز ما جوانان برومندی که فرزندان شهدا هستند.

وی گفت: ما زبانمان قاصر است از شما تجلیل کنیم ما باید به امام عزیزمان تعسی کنیم که در برابر خانواده‌های شهدا سکوت می‌کرد این دلیل بر عظمت شهید و همسر شهید و فرزند شهید و مادر شهید است.

آیت الله لطفی عنوان کرد: ولایتمداری را باید از‌ام البنین یاد گرفت که گفت اگر حسین (ع) شهید شد عباس و سه فرزندم فدای او، این است که در تاریخ ماند بعد از ۱۴۰۰ سال ما نشسته‌ایم با عظمت از این مادر با وفا و این زن صبور با عظمت اسم می‌اوریم و درود بر شما مادران و خواهران موفق و موید باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: