کد خبر: ۲۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
به طورمعمول 2شنبه هاو 5شنبه هاروزه می گرفت.آن هفته3شنبه هم روزه بود. گفتیم این برا چیه؟ گفت:دیشب خسته بودم نمازشبم قضا شد.این جریمه آن است تانفسم راکنترل کنم. یک دفتر حساب کتاب اعمال داشت،دروغ، غیبت، غرور ... اگر خطایی می کردجلو آن ضربدر میزد.
برای اینکه حساب و کتاب نفسش را داشته باشد، یک دفتر داشت که آن را جدول بندی کرده و کارهای اشتباه را در آن نوشته بودمثلاً دروغ، غیبت، غرور و ... . هر اشتباهی که می کرد جلو آن علامت ضربدر می گذاشت. جالب اینکه هرچه به زمان شهادتش نزدیک می شد میزان این علامت ها کم می شد. 
هفته ای حداقل دو روز روزه بود، روز های دوشنبه و پنج شنبه. روز سه شنبه ای بود که متوجه شدیم روزه است، دلیل این روزه ناگهانی را پرسیدیم. امتناع کرد و با اصرار ما گفت:« دیشب بر اثر خستگی خواب ماندم و نماز شبم قضا شد، به عنوان جریمه امروز را روزه گرفتم تا نفس را کنترل کرده باشم.» 
علت خستگی اش هم جالب بود، روز قبلش پیکر یکی از دوستان شهیدش به نام کمال زاهدی را آورده بودند و حمید تمام روز مشغول رسیدگی به کار های دفن و کفن او بود!
***
مدتی حمید مسئول عملیات سپاه بوشهر بود. روزی به اتفاق چند خانواده از دوستان برای تفریح به دامن طبیعت رفته بودیم. حمید برای نهار کباب گرفت، اما خودش لب نزد و جز نان و ماست چیزی نخورد. وقتی علت را پرسیدم گفت: «می خواستم خودم را آزمایش کنم ببینم می توانم کنار بوی کباب باشم، آن را استشمام کنم ولی لب نزنم!»

 شهید غلامحسین( حمید) عارف دارابی متولد: 1336 (( 13 رجب) مصادف با میلاد امام علی(ع))
در داراب به دنیا آمد. و در تاریخ 22/4/1361 در عملیات رمضان مطایق با شهادت امام علی(ع) به فیض عظمای شهادت نائل گشت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: