کد خبر: ۳۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
در حادثه هواپیمایی ایرباس در سال 67، سه کرمانی به شهادت رسیدند که هر سه این‌ها کهنوجی بودند. یک مادر و دختر و یک کشاورز روستایی شهدای کرمانی این حادثه هواپیمایی هستند.
خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، وقتی انسانیت و عقلانیت زیر پا له می‌شود؛ فرمانده خون‌آشامی که دستور شلیک موشک به هواپیمای مسافربری را می‌دهد، مدال شجاعت و افتخار می‌گیرد.

در سال 67 یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، مورد هدف دو موشک از ناو وینسنس امریکا قرار گرفت و در خلیج فارس سقوط کرد.

در این حادثه که 290 سرنشین هواپیمای ایرباس ایران به شهادت رسیدند؛ سردمداران امریکا به فرمانده ناو؛ مدال شجاعت دادند.

ضمن گرامیداشت یاد همه‌ی شهدای اسلام بالاخص شهدای دوران دفاع مقدس؛ یادی از سه شهید استان کرمان که در این پرواز حضور داشتند؛ می‌نمائیم.

شهیده رزخاتون سابق‌نژاد به همراه دخترش  مریم مرادی‌پور از شهرستان کهنوج از جمله مسافران این هواپیما بودند.

مریم هنوز 7 بهار بیشتر از زندگی‌اش نگذشته بود که دست در دست مادر راهی سفری بی بازگشت شد.آن روز مریم خوشحال و ذوق‌زده از اینکه می‌تواند سوار برهواپیما شده و در آسمان پرواز کند و به رویای شیرین کودکی‌اش واقعیت بخشد، همراه مادر از خانه بیرون آمد. ساعتی بعد، هواپیما در آسمان و بر فراز آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به پرواز درآمد و هنوز مدتی نگذشته بود که دریا آغوشش را برای گل‌های پرپری که از آسمان به طرفش می‌آمدند؛ گشود و همه دیدند که آبی و قرمز، آب و آتش به هم آمیختند و دشمن سیه دل بار دیگر فاجعه‌ای اسفناک آفرید.

شهید مهدی رواق فرزند علی متولد سوم اردیبهشت 1320 از روستای حیدرآباد شهرستان کهنوج است. این هموطن عزیز نیز از مسافران ایرباس بود که در این جنایت استکباری به شهادت رسید.

مهدی رواق، کشاورز و دارای دو پسر و چهار دختر بود. مزار وی در گلزار شهدای نخلستان کهنوج واقع است.
نام:
ایمیل:
* نظر: