کد خبر: ۳۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
همسر شهید بابایی گفت: ورزشکاران امروز بایستی از الگوهای موجود در دفاع مقدس استفاده کنند. درست است عباس بابایی ورزشکار با تعریف مشخص نبود اما در ورزش هم تنها به دنبال رضایت خداوند بود.
صدیقه حکمت همسر سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی در گفت‌و گو با خبرنگار دفاع مقدس با اشاره به اعتقاد شهید بابایی به مقوله ورزش  گفت: "انجام ورزش به طور طبیعی برای تندرستی، سلامتی و شادی روح امری اجتناب ناپذیر است. او از همان ابتدا علاقه خاصی به ورزش داشت؛ به طوریکه همواره می گفت ورزش موجبات تندرستی و شادابی افراد را فراهم  و شیطان را نیز دور می کند.

وی اظهار داشت: حتی موقعی که برای ادامه تحصیلات عالی خود به آمریکا سفر کرده بودند. در میدان ورزشی دانشگاه هم می دویدند و به ورزش والیبال می پرداختند. این امر باعث شده بود تا یکسری از لذایذ روزمره و هواهای نفسانی مانع پیشرفت این شهید والامقام نشود.

وی اعتقاد دارد شاید یکی از مهمترین عامل ایجاد ارتباط نزدیک عباس بابایی با خداوند متعال همین ورزش باشد، اذعان کرد: عباس با ورزش کردن انرژی مضاعف خود را تخلیه می کرد تا هیچ چیزی نتواند مانع ارتباط و نزدیکی اش با خداوند متعال شود.

همسر شهید بابایی تصریح کرد: علاقه به ورزش جزء یکی از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی او به شمار می رفت.حتی دوستان و همرزمان ایشان که در ایران و خارج از کشور همواره برای گذراندن دوره های عالی تحصیلات خلبانی او را همراهی می کردند می گویند او بارها در یک طرف میدان والیبال تک نفره توانسته یک تیم را از پای درآورد. اگر اغراق نباشد عباس در والیبال یک تنه حریف خیلی ها بود و حتی بسیاری می گفتند بی رقیب است.

حکمت در ادامه به علاقه زیاد شهید به ورزش والیبال و بدنسازی اشاره می کند: اوایل سال 54 که با ایشان ازدواج کردم و به شهر دزفول رفتم. عباس از آن جائیکه علاقه زیادی به والیبال و بدنسازی داشت. از این جهت پرورش اندام و بدنسازی دنبال می کردند. بسیار به توانایی جسمی و روحی خود اهمیت می دادند. چراکه معمولاً در مناطق جنگی حضور مستمری داشتند.

وی افزود: لازم بود فعالیت های ورزشی را به شکل جدی دنبال نمایند. اما مشغله ها خیلی اجازه نمی داد. اما زمان قبل از جنگ بعدازظهرها در پایین پارکینگ منزل با همرزمان و همسایه ها برنامه های دو ساعته والیبال و فوتبال می گذاشتند.اما رشته تخصصی که در برهه هایی ایشان پیگیری می کردند، والیبال، بدنسازی و پرورش اندام بود.

همسر شهید بابایی در پایان با بیان توصیه ای به جامعه ورزش کشور تصریح کرد: درست است شهید بابایی ورزشکار حرفه ای نبود؛ اما می کوشید حتی این فعالیت را هم برای رضای خدا انجام دهد. از جوان های ورزشکار امروز جامعه انتظار می رود تا  بسیاری از منش ها، روحیات و سجایای اخلاقی شهدایمان را مدنظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همواره به اصل ورزش که سلامتی، شادابی و دوری از هواهای نفسانی است، روی آورند.واقعاً حیف است که جوان های ما خموده و افسرده باشند.متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از ورزشکاران ما به محض رسیدن به جایگاه های والا، شخصیت و هویت خودشان را به فراموشی می سپارند.فساد اخلاقی هم که در ورزش ما موج می زند.اگر یک نگاه عمیق الهی بر ورزش ما حاکم نشود، این مقوله نه تنها بهره و فایده نخواهد داشت، بلکه در بسیاری از مواقع فرد را متضرر هم خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: