کد خبر: ۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با سالگرد حماسه 20 شهریور «لشکر انصارالحسین(ع)» در پد غربی جزیره جنوبی مجنون مراسمی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار خواهد شد.
به گزارش دفاع پرس،‌ سرهنگ خلیل الهی‌تبار ضمن بیان این خبر توضیح داد:هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت حماسه دلاورمردان رزمنده استان همدان در عملیات موسوم به «انصار» و گرامی داشت نام و یاد شهدای این حماسه به ویژه شهدای گردان تخریب لشکر 32 انصار الحسین(ع) خواهد بود.

وی در ادامه داد: این برنامه فرهنگی به همت هیئت همرزمان شهدای تخریب‌چی گردان تخریب لشکر انصارالحسین(ع) استان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در روز پنج بیستم شهریور ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در سالن همایش‌های شهید دوروزی باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار خواهد شد.

الهی‌تبار یادآور شد: بیان خاطرات این حماسه بزرگ توسط رزمندگان استان، پخش نماهنگ‌هایی مرتبط با حماسه سازان، شهدا و خانواده‌های معظم شهدای عملیات انصار و سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه‌های پیش بینی شده در این مراسم است.

وی با اشاره به نقش رزمندگان استان همدان در جنگ تحمیلی گفت:رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین(ع)در قالب گردان‌های «154حضرت علی‌اکبر(ع)»،«156 حضرت حربن ریاحی»،«تخریب»،«غواصی» و «اطلاعات و عملیات» در عملیات انصار موجب انهدام «تیپ 48 پیاده» دشمن بعثی صهیونیستی عراق و همچنین ناکام گذاشتن طرح اتصال پد غربی جزیره ی جنوبی خیبر به «پد الهویدی» توسط ارتش عراق را در منطقه شدند.در صورت اجرای این طرح دشمن( اتصال پد الهویدی به پد غربی)، جزایر شمالی و جنوبی در محاصره دشمن قرار گرفته و سقوط مواضع نیروهای خودی را به دنبال داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: