کد خبر: ۴۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
قبل از عملیات کربلای 5، یک دوره فشرده نظامی داشتیم. از صبح تا ظهر، از عصر تا شب و از شب تا نیمه شب را باید در آب سردغواصی می کردیم. بعد از این تمرینات فشرده، همه از خستگی وا می رفتند، اصلا نا وتوانی برای کاری دیگر باقی نمی ماند...
پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند: « بزرگان امت من حاملان قرآن و شب زنده داران هستند!» هروقت این حدیث را می شنوم به یاد محمد می افتم، بعیدمی دانم در شهر ما کسی به اندازه محمد مشتاق عبادت خداوندبوده باشد. قبل از عملیات کربلای 5، یک دوره فشرده نظامی داشتیم. از صبح تا ظهر، از عصر تا شب و از شب تا نیمه شب را باید در آب سردغواصی می کردیم. بعد از این تمرینات فشرده، همه از خستگی وا می رفتند، اصلا نا وتوانی برای کاری دیگر باقی نمی ماند. محل استراحت ما چادری بود که 22 نفر باید در آن می خوابیدیم، شبی از خواب پریدم، دیدم جای محمد خالی است، خوب که گوشه و کنار چادر را جستجو کردم دیدم پشت بشکه ای که در چادر بود، نشسته نماز می خواند. در این فضا تنگ و کوچک، بعد از آن تمریتات فشرده روازنه هم حاضر به ترک نماز شبش نمی شد. همیشه قرانی در جیب همراه خودش داشت که در زمان های بیکاری سر گرم آن می شد.
شهید محمد کشتکار در سال 1336 در روستای صادره لامرد به دنیا آمد. وی از فرماندهان گردان حضرت رسول (ص)لشکر19 فجر بود که در تاریخ 19 دیماه سال 1365 در شلمچه عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
منبع: کتاب سرو قامتان(مجموعه کتاب های همسفر تابهشت 6)
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: