کد خبر: ۴۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
خلیل تصمیم گرفته بود، توی جبهه دبیرستان راه بیاندازد. می گفت: « امروز بچه ها دارن این جا می جنگن و خون می دن، عده ای بی تفاوت و اشراف زاده هم، توی شهر ها عین خیالشون نیست! با خیال راحت درس می خونن...
خیلی اهل مطالعه بود. در زمان هایی که در گیر کارهای عملیاتی نبود، وقتش را با مطالعه پر می کرد. بعضی روزها که در لشکر کار خاصی نداشت، می دیدیم خلیل 15 ساعت در روز مطالعه می کند. بیشتر هم کتاب های تاریخی و تفسیر می خواند. محل مطالعه اش هم عجیب بود. در خط مقدم یا خطوط پدافندی، سنگری را انتخاب می کرد فقط مخصوص مطالعه. اگر پیک یا مسول محور های لشکر با ایشان کاری داشتند، باید به دنبال ایشان به سنگر مطالعه او می رفتند.

*******

خلیل تصمیم گرفته بود، توی جبهه دبیرستان راه بیاندازد. می گفت: « امروز بچه ها دارن این جا می جنگن و خون می دن، عده ای بی تفاوت و اشراف زاده هم، توی شهر ها عین خیالشون نیست! با خیال راحت درس می خونن، فردا هم که جنگ تموم بشه، همه مسولیت های کلیدی مملکت را بدست می گیرن؛ این رزمنده ها هم می شن محاافظ یا زیر دست آن ها! »
وسعت دید عجیبی داشت. برای رزمنده ها می سوخت.

سردار شهید خلیل مطهرنیا در سال 1338 درجهرم به دنیا آمد وی معاون عملیاتی لشکر المهدی.عج. بود که در 30 دیماه سال 1365 در شلمچه عملیات کربلای 5 به شهادت می رسد.
/224224
منبع: کتاب روسفید تا قیامت
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: