کد خبر: ۴۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
    سوم بهمن ماه سال1340 در خانواده اي عشايري از «طايفه ي باصري» از «تيره ي ننه عربي» در منطقه ي ييلاقي در دامان طبيعت سرسبز شهرستان پاسارگاد از توابع استان فارس  به دنيا آمد. تحصيلات ابتدائي را در «مدارس عشايري کردشول» و دوران راهنمايي در «مدرسه ي راهنمايي ولي عصر» و دوران متوسطه را تا دريافت مدرک ديپلم در «دبيرستان توحيد شيراز» در رشته ي «رياضي فيزيک» ادامه داد. در اين مدت به جهت حضور در شيراز در فعاليت هاي انقلابي و تظاهرات مردمي شرکت فعال داشت.
    با شروع جنگ به عنوان سرباز به عضويت در «لشکر بيست و يک حمزه ي تهران» درآمد و دوران آموزش رزمي و نظامي را در «پادگان امام حسين تهران» سپري کرد و با تاکتيک هاي رزمي آشنا شد. سپس به جبهه هاي جنوب کشور و «دزفول» اعزام شد. سرانجام در هيجدهم فروردين ماه سال 1360 در منطقه ي عملياتي «دهلران» از ناحيه ي قلب مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و به فوز عظيم شهادت نائل آمد. 
    قامت آن عشايرزاده ي غيور بر دستان مردم «سعادت شهر» و «پاسارگاد» تشييع و در «گلزار شهداي مادرسليمان» به خاک سپرده شد.


فرازي از وصيت نامه ي شهيد:

اي مردم! از اين جنگ سرپيچي نکنيد، همانطور که امام عزيز فرمودند: « بعدها پشيمان مي شويد». به خواهران توصيه مي کنم با حجاب کوبنده تان سنگرها را خالي نکنيد و از برادران مي خواهم که بعد از من نگذاريد تفنگم بر زمين بماند و راهم را ادامه دهيد و از همه ي بستگان و دوستان مي خواهم در هيچ مراحلي از شهادت من سوء استفاده ننمائيد! من فرزند اين ملت هستم و تعلق به همه ي مردم دارم.



/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: