کد خبر: ۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
محمد حسين كردگاري فرزند علي در تاريخ 20 خردادماه سال1344 در شهرستان ني ريز  فارس در خانواده اي متدين و مذهبي قدم به عرصه وجود گذاشت . وي همچون برادران شهيدش حبيب و محمدرضا از اخلاق اسلامي برخوردار بود و اخلاق نيكويش باعث شده بود افراد خانواده شيفته او گردند ، بخصوص بچه ها علاقه زيادي به او داشتند . چه نيكو عبادت مي كرد . او در زادگاهش دوران تحصيل خود را از دبستان فرهنگ اسلامي آغاز كرد و دوره راهنمايي را در مدرسه شهيد مصطفي خميني و دوره متوسطه را در هنرستان خدمات شهيد نواب صفوي گذراند . زماني كه مبارزات انقلاب را در اوج خود ديد با آنكه كم سن و سال بود بر عليه رژيم با آگاهي عميق از مفاسد و جنايات آن در تظاهرات و راهپيمائيها شركت مي كرد به طوري كه در يكي از اين تظاهراتها توسط مأموران رژيم مورد ضرب و شتم قرار مي گرفت . 
پس از پيروزي انقلاب در سپاه پاسداران مشغول به فعاليت  شد و به امر امام (ره) و به منظور دفاع از اسلام و وطن اسلامي عازم جبهه گرديد . 
خانواده وي چنين مي گويند : " بخاطر كمي سن ، بارها به بسيج مراجعه كرد ولي از اعزام ايشان ممانعت شد اما او با تغيير در تاريخ تولد خود موفق به اعزام شد". وي در جبهه كردستان ، عمليات فتح المبين ، آزاد سازي بستان ، والفجر مقدماتي ، خيبر ، بدر ، منطقه زبيدات ، شكست حصرآبادان و عمليات والفجر 8 حضور داشت . 
همرزمان وي چنين ابراز مي دارند :
" بي ريا و شب زنده دار بود . و براي خود قبري حفر كرده بود و هر شب بعد از اينكه همه به خواب مي رفتند ، درون آن قبر مي رفت و تا صبح به نماز و ذكر خدا مشغول مي شد و حتي يكبار در حال نماز عقرب پيشانيش را مي گزد و ايشان متوجه نمي شود ، در عمليات بدر مجروح مي شود ، او را به بيمارستان مشهد منتقل مي كنند ، زماني كه به هوش مي آيد از بيمارستان فرار مي كند و با توجه به اصابت شديد موج انفجار مجددا" خود را به اهواز مي رساند" .
سرانجام در عمليات والفجر 8 در تاريخ 5 بهمن ماه 1364 به درجه رفيع شهادت نائل مي شود و پيكر مطهرش در گلزار شهداي شهر ني ريز به خاك سپرده مي شود.
 روحش شاد و راهش مستدام
برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: