کد خبر: ۴۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
علي اكبر سرافراز در سال 1344 در روستاي مشكان از توابع شهرستان ني ريز  فارس در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد و در دامان پدر و مادري متدين و مهربان رشد يافت . او در سن 6 سالگي روانه مدرسه شد در مدرسه ابتدايي شهيد آيت مشكان دوره پنج ساله ابتدائي را با موفقيت پشت سر گذاشت و سپس وارد مدرسه راهنمائي ابوريحان بيروني مشكان گرديد . دوره سه ساله راهنمائي را با موفقيت گذراند و براي ادامه تحصيل به علت نبودن دبيرستان در روستاي مشكان به شهرستان ني ريز عزيمت نمود و در دبيرستان امام خميني اين شهرستان مشغول به تحصيل شد سال اول تا 64سوم دبيرستان را در حالي به پايان رساند كه تا اين مدت در چهار مرحله عازم جبهه شده بود . شهيد در مبارزات قبل از پيروزي انقلاب با وجود اينكه سن زيادي نداشت عليه رژيم طاغوت در راهپيمائي ها و تظاهرات شركت مي كرد . . هميشه قرآن مي خواند و اطرافيان را به خواندن قرآن و دعا و كارهاي خير دعوت مي كرد و دوستان و همسنگران خود را به نماز خواندن و ادعيه سفارش مي كرد 
از ويژگيهاي اخلاقي شهيد اين بود كه اخلاقي نيكو داشت و بسيار مهربان و خوش اخلاق بود و به پدر و مادر و اطرافيان خود احترام بسيار مي گذاشت و هميشه خواهران خود را نصيحت مي كرد و از آنها مي خواست كه حجاب خود را رعايت كنند و فرزندانشان را طبق دستورات اسلام تربيت كنند . 
شهيد علي اكبر سرافراز در پنج نوبت عازم جبهه شد و در گردان كميل و در عملياتهاي مختلف نيز شركت داشت . او در منطقه عملياتي شلمچه و در عمليات كربلاي 8 بي سيم چي گروهان بود و بالاخره در تاريخ 19 فرودین ماه سال 1366 در اين در عمليات كربلاي 8 به دست نيروهاي متجاوز دشمن شربت شهادت نوشيد و به آرزوي ديرينه خود رسيد . پيكر مطهرش را در گلزار شهداي روستاي مشكان به خاك سپردند .
روحش شاد و نامش جاودان

برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: