کد خبر: ۴۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
زندگینامه
شهید علیرضا هاشمی نژاد در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در نوبندگان فسا از توابع استان فارس دیده به جهان گشود
مسئول مخابرات 19 فجر را بیشتر بشناسیم

شهید علیرضا هاشمی نژاد در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در نوبندگان فسا از توابع استان فارس دیده به جهان گشود . دوران ابتدای تحصیل را در دبستان ابن سینا واقع در زادگاه خویش شروع و پس از طی سه سال به همراه خانواده عازم شیراز گردید . و مابقی دوران ابتدایی را در دبستان ریاضی در شهر شیراز با موفقیت پشت سر نهاد و سپس وارد مدرسه راهنمایی خیام گردید در این ایام که سنی حدود 12 سال بیش نداشت 
سخت پایبند مسایل اسلامی شده . نماز را به پا می داشت و روزه ایام ماه مبارک رمضان را به جای می آورد و علاقه خاصی به زیارت اماکن متبرکه داشت و همه روزه به هنگام بازگشت از مدرسه به آرامگاه قدمگاه مشرف و به زیارت حرم مطهر می پرداخت . 
دوره متوسطه تحصیلی را در دبیرستان شهید خدری آغاز و تا سال سوم نظری ادامه داد آنچه که می توان به عنوان فعالیتهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی شهید در قبل از انقلاب اسلامی نام برد شرکت ایشان در کلاسهای فراگیری قران می باشد . 
بطوریکه پس از اتمام درس از ساعت 3 الی 5 بعدازظهر در کلاسی که بدین منظور از طرف حوزه علمیه قم در خیابان نادر شیراز برگزار می شد شرکت می نمود که به دلیل پشتکاری بسیار در مسائل دینی و مذهبی تقدیرنامه هایی به ایشان داده شد در اکثر مجالس مذهبی شرکت می نمود و در بین دوستان از محبوبیت خاص خود برخوردار بود . چرا که او نیز دوستانش را معلمان و الگوهای خویش می دانست . با حرکت عظیم حزب الله به رهبری امام امت رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی علی هم به این دریای پرخروش پیوست و سهم خود  را در پیروزی انقلاب اسلامی و شکست اهریمن ادا نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود را گسترش داد و عضو انجمن اسلامی دبیرستان و همچنین پایگاه مقاومت مسجد حجت القائم درآمد و به دنبال آن با همکاری و پیشنهاد جمعی از دوستان ، پایگاه مقاومت شهید شقاقیان را در مدرسه شهید فیاض بخش پی ریزی کرد . / مراتب تقوی و اخلاص وی زبانزد برادران مسجد امام سجاد (ع) محل استقرار گروه می باشد که اکنون بنا به حسن نیت برادران گروه مقاومت این مسجد را به نام پایگاه مقاومت شهید علیرضا هاشمی نژاد نامگذاری کرده اند . 
وی همچنین همکاری بسیار نزدیکی با مسجد فتح و مسجد جامع داشت و شبهای بسیاری را در پایگاه مقاومت شهید نقدی در امر نگهبانی به صبح می رساند و این در حالی بود که وی برای تامین معاش خانواده در کنار فعالیتهای خود و تحصیل به کار هم مشغول بود . در زمینه نویسندگی مقالاتی را تهیه و در مراسم صبحگاهی مدرسه برای دانش آموزان قرائت می نمود که مورد توجه بسیاری قرار می گرفت در سال سوم نظری بود که عازم جبهه های نور علیه ظلمت گردید و پس از مدتی کوتاه با پوشیدن لباس مقدس پاسداری خود را کاملاً وقف اسلام و انقلاب اسلامی نمود و به طور کلی جنگ را در رأس همه امور حتی مسائل خانوادگی قرار داد . 
پس از ورود به سپاه پاسداران ابتدا در رسته مخابرات شروع به فعالیت کرد و پس از چندی به سمت مسئول مخابرات لشکر 19 فجر انتخاب و مشغول به کار شد و سپس عاازم مناطق جنگی گردید در طول مدتی که در جبهه ها حضور داشت در عملیات های مختلفی از جمله عملیات بدر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو و کربلای 4 و 5 شرکت داشت . و از ناحیه های مختلف بدن در کل عملیات چندین بار مجروح گردید ولی وقوع اینگونه حوادث او را مقتدرتر از پیش ساخت . بطوریکه هر بار که به مرخصی می آمد پس از چند روز دوباره عازم منطقه می گردید و درطول مدت حضور در کنار خانواده مسئله شهادت را برای خانواده جا انداخته بود . بارزترین خصوصیات اخلاقی ایشان احترام خاصی بود که برای پدر و مادر خویش قائل بود . در مسائل سیاسی اجتماعی و عبادی بسیار جدی و پرتلاش و منطقی بود . در امر برگزاری مراسم دعا در منازل شهدا اقدام می کرد و خود به عنوان ذاکر اهل بیت با خواندن دعا مشغول می شد که آثاری از ایشان در منازل شهدا موجود می باشد . 
مسئول مخابرات 19 فجر را بیشتر بشناسیم
ایشان انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگترین نعمت الهی می دانست و معتقد بود که ما بایستی همانند ابراهیم خلیل الله از تمام زندگی و هستی خود بگذریم و از این انقلاب دفاع نماییم . گروه های ضد انقلاب را تفاله های شیطان بزرگ می دانست و همواره از این گروهکها به عنوان بچه شیطان یاد می کرد و اظهار می داشت این گروهکهای مسلحند که جوانان برومند این کشور اسلامی را اغفال می نمایند . 
ولایت فقیه را تجسم عینی حکومت آقا امام زمان (عج) در ایم برهه از زمان می دانست و امام امت را پدر خویش و ذریه رسول الله می شمرد و در نامه هایی که برای خانواده ارسال می کرد به خانواده تأکید می نمود که در پیروی از این آیت عظمای الهی کوشا باشند چرا که می دانست راه امام همان راه انبیا است و گفتار او الهام گرفته از گفتار خدا و پیغمبر و ائمه اطهار و امام زمان (عج) است و با توجه به این که تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی را دشمنی با اسلام و قران می دانست و با اعتقاد به این که ما چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم به مصاف با مزدوران بعثی می شتافت . 

مسئول مخابرات 19 فجر را بیشتر بشناسیم
به هنگام انجام مسئولیت پرتلاش و خستگی ناپذیر و در میدان مبارزه شجاع و بی باک بود . آری همانگونه که خود تا آخرین قطره خون در راه احیای کلمه الله تلاش کرد دوستان و آشنایان را سفارش به استقامت نموده و خواستار دفع شر متجاوز و حاکم شدن نظام اسلامی در ایران اسلامی شده است . آری اینگونه بود که عاقبت به تاریخ 25 دیماه سال 1365همچون پرنده آسمان عشق و زائر لقاءالله و گلبرگهای بوستان عاشقان حق و و منتظران فجر بوسه زد و عارفانه در مسلخ عشق گردن نهاد و نوید فتح و ظفر را به ارمغان آورد و به جانب حق گروید و مرزوق ابدی خالق خویش شد پیکر پاک و مطهر شهید گرانقدر علیرضا هاشمی نژاد در تاریخ16 بهمن ماه سال 1365 بر دوش امت حزب اله در شیراز تشییع و در گلستان دارالرحمه به خاک سپرده شد . 
 
یادش گرامی و راهش مستدام باد .
برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: